Uniwersalny kabel do ładowania firmy Bosch ze zintegrowanymi systemami sterowania i bezpieczeństwa nie wymaga „charging brick” – jak potocznie nazywa się skrzynkę sterującą typu In-Cable Control Box (ICCB) – również podczas ładowania z gniazdka 230 V. Dzięki temu kabel do inteligentnego ładowania (ang. Flexible Smart Charging Cable) waży niecałe trzy kilogramy, czyli 40 procent mniej niż konwencjonalne kable ze skrzynką ICCB. Zaawansowany technicznie kabel oszczędza nie tylko na wadze, ale także miejsce w bagażniku, ponieważ jest wyposażony w adaptery do wtyczek typu 2 i wtyczek domowych. Bosch planuje rozpocząć sprzedaż kabla producentom pojazdów i kierowcom w połowie 2022 roku.

Kabel trójfazowy umożliwia ładowanie tak zwane Mode-2 i Mode-3 prądem zmiennym z mocą do 22 kilowatów. Dzięki Flexible Smart Charging Cable nie ma potrzeby korzystania z wallboxa podczas ładowania w domu. Tego oczekują klienci. W Europie 84 procent kierowców samochodów elektrycznych ładuje swój pojazd wieczorem lub w nocy w domu.