Reklama

Kässbohrer: Innowacyjny zderzak do naczep

W świecie transportu ciężkiego pojawiają się coraz ciekawsze innowacje. Firma Kässbohrer zastosowała wielofunkcyjny układ o nazwie RUPD-5K1. Jest to skrót od wielofunkcyjnego zderzaka naczepy, który poza bezpieczeństwem poprawia użytkowość.

Publikacja: 10.10.2020 06:34

Kässbohrer: Innowacyjny zderzak do naczep

Foto: moto.rp.pl

Zderzaki w naczepie mają przeważnie jeden cel – zabezpieczać tył pojazdu przed najazdem innego auta pod naczepę. Firma Kässbohrer znalazła jednak dodatkowe zastosowania dla tego elementu. Wprowadzili rozwiązanie o tajemniczej nazwie RUPD-5K1. Jego innowacyjność polega na wytrzymałości. Dzięki możliwości zmiany jego położenia, może on służyć za podpórkę tyłu naczepy w czasie wjeżdżania wózka widłowego lub też w momencie unoszenia samowyładowczej naczepy zabudowy. Co więcej zderzak został tak skonstruowany, że może utrzymać całą naczepę w górze.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Koniec z wyprzedzaniem się TIR-ów na A2

To rozwiązanie ma mieć wiele zalet. Przede wszystkim odciąża pneumatyczne zawieszenie naczepy np. w momencie załadunku lub rozładunku, poprawia jej stabilność, jak też pozwala w łatwy sposób wykonać wymianę opony bez konieczności używania lewarka. Jest to również komfort dla samego operatora. Np. podczas wymiany ogumienia można mieć obawę o stabilność naczepy oraz wytrzymałość lewarka, zwłaszcza w sytuacji, kiedy naczepa jest załadowana.

""

Foto: moto.rp.pl

O pomysłowości tego rozwiązania może świadczyć fakt, że firma Kässbohrer, za to rozwiązanie, została wyróżniona w prestiżowym konkursie Trailer Innovation Awards 2021. To właśnie na tym wydarzeniu nagradza się najciekawsze innowacje ze świata naczep. Zderzak RUPD-5K1 zdobył pierwsze miejsce w kategorii „Komponenty”. Doceniono go za wielofunkcyjny charakter, sprawdzający się w pięciu różnych zastosowaniach.

Reklama
Reklama

Zderzaki w naczepie mają przeważnie jeden cel – zabezpieczać tył pojazdu przed najazdem innego auta pod naczepę. Firma Kässbohrer znalazła jednak dodatkowe zastosowania dla tego elementu. Wprowadzili rozwiązanie o tajemniczej nazwie RUPD-5K1. Jego innowacyjność polega na wytrzymałości. Dzięki możliwości zmiany jego położenia, może on służyć za podpórkę tyłu naczepy w czasie wjeżdżania wózka widłowego lub też w momencie unoszenia samowyładowczej naczepy zabudowy. Co więcej zderzak został tak skonstruowany, że może utrzymać całą naczepę w górze.

Reklama
Na drodze
Auta z Chin wjeżdżają na rynek wtórny
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama