Kässbohrer: Innowacyjny zderzak do naczep

W świecie transportu ciężkiego pojawiają się coraz ciekawsze innowacje. Firma Kässbohrer zastosowała wielofunkcyjny układ o nazwie RUPD-5K1. Jest to skrót od wielofunkcyjnego zderzaka naczepy, który poza bezpieczeństwem poprawia użytkowość.

Publikacja: 10.10.2020 06:34

Kässbohrer: Innowacyjny zderzak do naczep

Foto: moto.rp.pl

Zderzaki w naczepie mają przeważnie jeden cel – zabezpieczać tył pojazdu przed najazdem innego auta pod naczepę. Firma Kässbohrer znalazła jednak dodatkowe zastosowania dla tego elementu. Wprowadzili rozwiązanie o tajemniczej nazwie RUPD-5K1. Jego innowacyjność polega na wytrzymałości. Dzięki możliwości zmiany jego położenia, może on służyć za podpórkę tyłu naczepy w czasie wjeżdżania wózka widłowego lub też w momencie unoszenia samowyładowczej naczepy zabudowy. Co więcej zderzak został tak skonstruowany, że może utrzymać całą naczepę w górze.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec z wyprzedzaniem się TIR-ów na A2

To rozwiązanie ma mieć wiele zalet. Przede wszystkim odciąża pneumatyczne zawieszenie naczepy np. w momencie załadunku lub rozładunku, poprawia jej stabilność, jak też pozwala w łatwy sposób wykonać wymianę opony bez konieczności używania lewarka. Jest to również komfort dla samego operatora. Np. podczas wymiany ogumienia można mieć obawę o stabilność naczepy oraz wytrzymałość lewarka, zwłaszcza w sytuacji, kiedy naczepa jest załadowana.

""

Foto: moto.rp.pl

O pomysłowości tego rozwiązania może świadczyć fakt, że firma Kässbohrer, za to rozwiązanie, została wyróżniona w prestiżowym konkursie Trailer Innovation Awards 2021. To właśnie na tym wydarzeniu nagradza się najciekawsze innowacje ze świata naczep. Zderzak RUPD-5K1 zdobył pierwsze miejsce w kategorii „Komponenty”. Doceniono go za wielofunkcyjny charakter, sprawdzający się w pięciu różnych zastosowaniach.

Zderzaki w naczepie mają przeważnie jeden cel – zabezpieczać tył pojazdu przed najazdem innego auta pod naczepę. Firma Kässbohrer znalazła jednak dodatkowe zastosowania dla tego elementu. Wprowadzili rozwiązanie o tajemniczej nazwie RUPD-5K1. Jego innowacyjność polega na wytrzymałości. Dzięki możliwości zmiany jego położenia, może on służyć za podpórkę tyłu naczepy w czasie wjeżdżania wózka widłowego lub też w momencie unoszenia samowyładowczej naczepy zabudowy. Co więcej zderzak został tak skonstruowany, że może utrzymać całą naczepę w górze.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.