Dzisiaj opcja za dwa lata standard. Od 2022 r. zmiany w wyposażeniu aut

Już od 2022 roku wszystkie nowe auta, dedykowane na rynek europejski, będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Wśród nich np. utrzymywanie w pasie ruchu, wykrywanie przeszkód przy cofaniu, monitoring zmęczenia czy możliwość montażu alkomatu blokującego zapłon.

Publikacja: 09.09.2020 01:48

Dzisiaj opcja za dwa lata standard. Od 2022 r. zmiany w wyposażeniu aut

Foto: moto.rp.pl

Zmiany zaakceptowane przez Unię Europejską i Parlament Europejski, będą obowiązywać od 2022 roku. Oznacza to, że od tego czasu, w samochodach produkowanych na rynek europejski, będzie o wiele więcej systemów bezpieczeństwa w standardzie. Zmiany przegłosowane w listopadzie zeszłego roku dotyczą wszystkich pojazdów silnikowych, w tym także ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i sportowo-użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Wyposażenie standardowe, jakie będzie obowiązywać od marca 2022 roku, składa się z takich elementów jak:
– inteligentne dostosowanie prędkości
– ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon
– system ostrzegania monitorujące senność i uwagę kierowcy
– system wykrywania rozproszenia uwagi kierowcy
– awaryjne sygnały stop
– system wykrywania obiektów przy cofaniu
– rejestratory danych dot. zdarzeń
– system monitorowania ciśnienia w oponach

""

moto.rp.pl

Ponadto samochody osobowe i samochody dostawcze będą musiały mieć dodatkowe elementy bezpieczeństwa, takie jak:
– zaawansowane systemy hamowania awaryjnego
– systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu w nagłych sytuacjach
– zwiększone strefy zabezpieczenia przed uderzeniem głową mogące złagodzić obrażenia podczas kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego

CZYTAJ TAKŻE: System Lane Assist kontra świętej pamięci jeż

Nowe przepisy mają przyczynić się do zmniejszenia śmiertelnych ofiar wypadków drogowych i poważnych obrażeń w ich wyniku. Fiński minister zatrudnienia podkreślił, że takie z zmiany przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności europejskich producentów samochodów na rynku światowym.

""

moto.rp.pl

Nadchodzące zmiany bez wątpienia są ważne i podniosą ogólny poziom bezpieczeństwa. Jednak oznaczają one również podwyżkę cen samochodów. Wynika to nie tylko z coraz większych wymagań narzucanych przez euroNCAP (organizacja badająca i oceniająca bezpieczeństwo pojazdów), ale również wymogów Unii co do wyposażenia czy czystości spalin.

Zmiany zaakceptowane przez Unię Europejską i Parlament Europejski, będą obowiązywać od 2022 roku. Oznacza to, że od tego czasu, w samochodach produkowanych na rynek europejski, będzie o wiele więcej systemów bezpieczeństwa w standardzie. Zmiany przegłosowane w listopadzie zeszłego roku dotyczą wszystkich pojazdów silnikowych, w tym także ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i sportowo-użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Na drodze
Specjalna, bezpieczna torebka Skody
Na drodze
Suzuki wprowadza aplikację „Moje Suzuki” na smartfony
Na drodze
Furgonetki Stellantis otrzymają wodorowy napęd