Dzisiaj opcja za dwa lata standard. Od 2022 r. zmiany w wyposażeniu aut

Już od 2022 roku wszystkie nowe auta, dedykowane na rynek europejski, będą musiały być wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Wśród nich np. utrzymywanie w pasie ruchu, wykrywanie przeszkód przy cofaniu, monitoring zmęczenia czy możliwość montażu alkomatu blokującego zapłon.

Publikacja: 09.09.2020 01:48

Dzisiaj opcja za dwa lata standard. Od 2022 r. zmiany w wyposażeniu aut

Foto: moto.rp.pl

Zmiany zaakceptowane przez Unię Europejską i Parlament Europejski, będą obowiązywać od 2022 roku. Oznacza to, że od tego czasu, w samochodach produkowanych na rynek europejski, będzie o wiele więcej systemów bezpieczeństwa w standardzie. Zmiany przegłosowane w listopadzie zeszłego roku dotyczą wszystkich pojazdów silnikowych, w tym także ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i sportowo-użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Wyposażenie standardowe, jakie będzie obowiązywać od marca 2022 roku, składa się z takich elementów jak:
– inteligentne dostosowanie prędkości
– ułatwienia w zakresie montażu alkomatów blokujących zapłon
– system ostrzegania monitorujące senność i uwagę kierowcy
– system wykrywania rozproszenia uwagi kierowcy
– awaryjne sygnały stop
– system wykrywania obiektów przy cofaniu
– rejestratory danych dot. zdarzeń
– system monitorowania ciśnienia w oponach

""

moto.rp.pl

Ponadto samochody osobowe i samochody dostawcze będą musiały mieć dodatkowe elementy bezpieczeństwa, takie jak:
– zaawansowane systemy hamowania awaryjnego
– systemy utrzymywania pojazdu na pasie ruchu w nagłych sytuacjach
– zwiększone strefy zabezpieczenia przed uderzeniem głową mogące złagodzić obrażenia podczas kolizji z niechronionymi uczestnikami ruchu drogowego

CZYTAJ TAKŻE: System Lane Assist kontra świętej pamięci jeż

Nowe przepisy mają przyczynić się do zmniejszenia śmiertelnych ofiar wypadków drogowych i poważnych obrażeń w ich wyniku. Fiński minister zatrudnienia podkreślił, że takie z zmiany przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności europejskich producentów samochodów na rynku światowym.

""

moto.rp.pl

Nadchodzące zmiany bez wątpienia są ważne i podniosą ogólny poziom bezpieczeństwa. Jednak oznaczają one również podwyżkę cen samochodów. Wynika to nie tylko z coraz większych wymagań narzucanych przez euroNCAP (organizacja badająca i oceniająca bezpieczeństwo pojazdów), ale również wymogów Unii co do wyposażenia czy czystości spalin.

Zmiany zaakceptowane przez Unię Europejską i Parlament Europejski, będą obowiązywać od 2022 roku. Oznacza to, że od tego czasu, w samochodach produkowanych na rynek europejski, będzie o wiele więcej systemów bezpieczeństwa w standardzie. Zmiany przegłosowane w listopadzie zeszłego roku dotyczą wszystkich pojazdów silnikowych, w tym także ciężarówek, autobusów, samochodów dostawczych i sportowo-użytkowych.

CZYTAJ TAKŻE: Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.