Czym jeżdżą przedsiębiorcy? Jedna marka mocno z przodu

Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw najchętniej kupuje samochody marki Volkswagen. Aż 1/5 przedsiębiorców zdecydowała się na pojazdy tego producenta – tak wynika z badania instytutu Keralla Research, wykonanego na zlecenie Carefleet S.A. Drugim w tym zestawieniu jest Mercedes-Benz exe quo z Fordem, ze stratą do lidera na poziomie 7,5 proc.

Publikacja: 20.06.2020 13:46

Czym jeżdżą przedsiębiorcy? Jedna marka mocno z przodu

Foto: moto.rp.pl

Klienci instytucjonalni odpowiedzialni są za ok. 70 proc. całej struktury sprzedażowej w kraju. Dużą rolę w niej odgrywa sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), który stanowi około 2 milionów podmiotów. Producenci pojazdów widzą tą zależność, dlatego starają się dotrzeć do nich z jak najlepszymi ofertami.

CZYTAJ TAKŻE: Abonament czy leasing? Co się bardziej opłaca?

Carefleet S.A. okresowo zleca Instytutowi Keralla Research, przeprowadzenie badań rynku w których zwraca uwagę na preferencje klientów z sektora MŚP. W pierwszym kwartale roku takie analizy zostały wykonane. Tym razem przedsiębiorcy zostali zapytani „jakie marki dominują w ich służbowych flotach?”. Odpowiedzi nie były oczywiste.

""

Volkswagen Passat Variant.

Foto: moto.rp.pl

Z przeprowadzonych badań wynika, że respondenci wskazali aż 26 marek, które wykorzystują w swoich flotach. Dominującą okazał się Volkswagen. Samochody tego producenta są wybierane przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych czy firmach posiadających ponad 50 aut we flocie. Volkswagena wskazało aż 19 proc. pytanych przedsiębiorstw. Drugie miejsce w rankingu zajęły exe quo Mercedes-Benz oraz Ford (11,5 proc.) Zaskakuje też pozycja Skody, która przeważa we flotach firm produkcyjnych i handlowych. Według zestawienia znajduje się dopiero na 4. miejscu z wynikiem 10,9 proc.

""

Ford Transit Connect Wagon.

Foto: moto.rp.pl

Przedsiębiorcy wybierając samochody do swoich flot zwracają uwagę na wiele kwestii. Jednak jako najważniejsze wskazują małe koszty eksploatacji czy preferencyjne warunki zakupu. Nie bez znaczenia są też doświadczenia z wcześniejszych lat. W wielu przypadkach wpływa to na ich decyzje zakupowe.

""

Mercedes klasy A.

Foto: moto.rp.pl

– We flotach małych i średnich przedsiębiorstw możemy znaleźć pojazdy praktycznie wszystkich marek dostępnych na polskim rynku. Jak wynika z naszych badań, dla 46 proc. przedstawicieli firm z sektora MŚP najważniejszą cechą idealnego samochodu służbowego jest niski koszt jego eksploatacji, 43 proc. przedsiębiorców zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu auta, a nieco ponad 29 proc. bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A.

""

Foto: moto.rp.pl

W zestawieniu pojawiła się też grupa „inne”, która stanowi aż 6,5 proc. odpowiedzi respondentów. Jak podaje Carefleet w tą kategorię zaliczaj się auta takich marek jak: Honda, Mitsubishi, Land Rover, Porsche, Suzuki, Jaguar, Seat, Alfa Romeo oraz Lexus.

""

Suzuki Vitara.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Wypożyczalnia samochodów Hertz złożyła wniosek o upadłość

– Warto jednocześnie zauważyć, że ponad połowa polskich firm z sektora MŚP kupuje używane samochody, wybierając często marki droższe, ale postrzegane jako niezawodne, stąd dużym zainteresowaniem cieszą się różne modele Mercedesów, Fordów i Volkswagenów. Coraz częściej mali i średni przedsiębiorcy wybierają także nowe samochody wyższej klasy, finansowane w formie wynajmu długoterminowego. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę lub na kredyt, rozwiązanie to otwiera przedsiębiorcom dostęp do pojazdów, na których zakup nie koniecznie by się zdecydowali ze względu na cenę – dodaje Olejnik.

Klienci instytucjonalni odpowiedzialni są za ok. 70 proc. całej struktury sprzedażowej w kraju. Dużą rolę w niej odgrywa sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), który stanowi około 2 milionów podmiotów. Producenci pojazdów widzą tą zależność, dlatego starają się dotrzeć do nich z jak najlepszymi ofertami.

CZYTAJ TAKŻE: Abonament czy leasing? Co się bardziej opłaca?

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych