Klienci instytucjonalni odpowiedzialni są za ok. 70 proc. całej struktury sprzedażowej w kraju. Dużą rolę w niej odgrywa sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), który stanowi około 2 milionów podmiotów. Producenci pojazdów widzą tą zależność, dlatego starają się dotrzeć do nich z jak najlepszymi ofertami.
CZYTAJ TAKŻE: Abonament czy leasing? Co się bardziej opłaca?
Carefleet S.A. okresowo zleca Instytutowi Keralla Research, przeprowadzenie badań rynku w których zwraca uwagę na preferencje klientów z sektora MŚP. W pierwszym kwartale roku takie analizy zostały wykonane. Tym razem przedsiębiorcy zostali zapytani „jakie marki dominują w ich służbowych flotach?”. Odpowiedzi nie były oczywiste.
Volkswagen Passat Variant.
Z przeprowadzonych badań wynika, że respondenci wskazali aż 26 marek, które wykorzystują w swoich flotach. Dominującą okazał się Volkswagen. Samochody tego producenta są wybierane przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych czy firmach posiadających ponad 50 aut we flocie. Volkswagena wskazało aż 19 proc. pytanych przedsiębiorstw. Drugie miejsce w rankingu zajęły exe quo Mercedes-Benz oraz Ford (11,5 proc.) Zaskakuje też pozycja Skody, która przeważa we flotach firm produkcyjnych i handlowych. Według zestawienia znajduje się dopiero na 4. miejscu z wynikiem 10,9 proc.