Czym jeżdżą przedsiębiorcy? Jedna marka mocno z przodu

Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw najchętniej kupuje samochody marki Volkswagen. Aż 1/5 przedsiębiorców zdecydowała się na pojazdy tego producenta – tak wynika z badania instytutu Keralla Research, wykonanego na zlecenie Carefleet S.A. Drugim w tym zestawieniu jest Mercedes-Benz exe quo z Fordem, ze stratą do lidera na poziomie 7,5 proc.

Publikacja: 20.06.2020 13:46

Czym jeżdżą przedsiębiorcy? Jedna marka mocno z przodu

Foto: moto.rp.pl

Klienci instytucjonalni odpowiedzialni są za ok. 70 proc. całej struktury sprzedażowej w kraju. Dużą rolę w niej odgrywa sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), który stanowi około 2 milionów podmiotów. Producenci pojazdów widzą tą zależność, dlatego starają się dotrzeć do nich z jak najlepszymi ofertami.

CZYTAJ TAKŻE: Abonament czy leasing? Co się bardziej opłaca?

Carefleet S.A. okresowo zleca Instytutowi Keralla Research, przeprowadzenie badań rynku w których zwraca uwagę na preferencje klientów z sektora MŚP. W pierwszym kwartale roku takie analizy zostały wykonane. Tym razem przedsiębiorcy zostali zapytani „jakie marki dominują w ich służbowych flotach?”. Odpowiedzi nie były oczywiste.

""

Volkswagen Passat Variant.

moto.rp.pl

Z przeprowadzonych badań wynika, że respondenci wskazali aż 26 marek, które wykorzystują w swoich flotach. Dominującą okazał się Volkswagen. Samochody tego producenta są wybierane przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych czy firmach posiadających ponad 50 aut we flocie. Volkswagena wskazało aż 19 proc. pytanych przedsiębiorstw. Drugie miejsce w rankingu zajęły exe quo Mercedes-Benz oraz Ford (11,5 proc.) Zaskakuje też pozycja Skody, która przeważa we flotach firm produkcyjnych i handlowych. Według zestawienia znajduje się dopiero na 4. miejscu z wynikiem 10,9 proc.

""

Ford Transit Connect Wagon.

moto.rp.pl

Przedsiębiorcy wybierając samochody do swoich flot zwracają uwagę na wiele kwestii. Jednak jako najważniejsze wskazują małe koszty eksploatacji czy preferencyjne warunki zakupu. Nie bez znaczenia są też doświadczenia z wcześniejszych lat. W wielu przypadkach wpływa to na ich decyzje zakupowe.

""

Mercedes klasy A.

moto.rp.pl

– We flotach małych i średnich przedsiębiorstw możemy znaleźć pojazdy praktycznie wszystkich marek dostępnych na polskim rynku. Jak wynika z naszych badań, dla 46 proc. przedstawicieli firm z sektora MŚP najważniejszą cechą idealnego samochodu służbowego jest niski koszt jego eksploatacji, 43 proc. przedsiębiorców zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu auta, a nieco ponad 29 proc. bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A.

""

moto.rp.pl

W zestawieniu pojawiła się też grupa „inne”, która stanowi aż 6,5 proc. odpowiedzi respondentów. Jak podaje Carefleet w tą kategorię zaliczaj się auta takich marek jak: Honda, Mitsubishi, Land Rover, Porsche, Suzuki, Jaguar, Seat, Alfa Romeo oraz Lexus.

""

Suzuki Vitara.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Wypożyczalnia samochodów Hertz złożyła wniosek o upadłość

– Warto jednocześnie zauważyć, że ponad połowa polskich firm z sektora MŚP kupuje używane samochody, wybierając często marki droższe, ale postrzegane jako niezawodne, stąd dużym zainteresowaniem cieszą się różne modele Mercedesów, Fordów i Volkswagenów. Coraz częściej mali i średni przedsiębiorcy wybierają także nowe samochody wyższej klasy, finansowane w formie wynajmu długoterminowego. W przeciwieństwie np. do zakupu aut za gotówkę lub na kredyt, rozwiązanie to otwiera przedsiębiorcom dostęp do pojazdów, na których zakup nie koniecznie by się zdecydowali ze względu na cenę – dodaje Olejnik.

Klienci instytucjonalni odpowiedzialni są za ok. 70 proc. całej struktury sprzedażowej w kraju. Dużą rolę w niej odgrywa sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP), który stanowi około 2 milionów podmiotów. Producenci pojazdów widzą tą zależność, dlatego starają się dotrzeć do nich z jak najlepszymi ofertami.

CZYTAJ TAKŻE: Abonament czy leasing? Co się bardziej opłaca?

Pozostało 88% artykułu
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.