Wodorowe Toyoty w parku taksówek w Kopenhadze

Osiem wodorowych Toyot Mirai trafiło do firmy taksówkowej DRIVR w Kopenhadze. Ta flota to element dążenia krajów skandynawskich do całkowitej wymiany parku taksówek na auta bezemisyjne do 2025 roku.

Publikacja: 20.05.2019 08:59

Wodorowe Toyoty w parku taksówek w Kopenhadze

Foto: moto.rp.pl

W tym roku rząd Danii zaprezentował plan wprowadzenia do branży taksówkowej 300 aut bezemisyjnych. Projekt będzie realizowany w 2019 i 2020 roku. Pierwsze samochody z tej puli trafiły już do opartego na aplikacji mobilnej serwisu taksówkowego DRIVR. Osiem egzemplarzy wodorowej Toyoty Mirai będzie jeździło ulicami Kopenhagi. Mirai jest napędzany silnikiem elektrycznym, który czerpie energię z ogniw paliwowych. Ogniwa produkują prąd w reakcji wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym ich pracy jest czysta woda.

""

Foto: moto.rp.pl

Samochody elektryczne na wodór emitują tylko wodę, są ciche, co zwiększa komfort kierowcy i pasażerów. Co więcej, zatankowanie takiego samochodu trwa tylko kilka minut. Jest to zatem rozwiązanie, które sprawdzi się w branży taksówkowej, gdzie samochody są ciągle w użyciu i nie ma czasu na ładowanie ich przez wiele godzin” – powiedział Tejs Laustsen Jensen, dyrektor Hydrogen Denmark. Toyota Mirai ma zasięg na jednym tankowaniu co najmniej 500 km.

""

Foto: moto.rp.pl

Firma taksówkowa DRIVR skupia się na wykorzystywaniu samochodów przyjaznych środowisku. Ponad 80 procent aut w swojej flocie to modele hybrydowe. To najbardziej ekologiczna firma taksówkowa w Danii. Do 2021 roku we flocie DRIVR będą się znajdowały wyłącznie auta hybrydowe, elektryczne i wodorowe. Zdaniem jej przedstawicieli taksówki na wodór to naturalny krok naprzód w ich strategii dążenia do całkowicie bezemisyjnej floty.

Rząd Danii dał gwarancje na licencje dla 300 nowych bezemisyjnych taksówek w tym i przyszłym roku.

Toyota produkuje wodorowy model Mirai od 2014 roku. Japończycy traktują samochody na wodór jako jedno z kluczowych rozwiązań problemu zmian klimatycznych. W tym roku koncern zakończył sprzedaż samochodów z silnikiem Diesla w Europie, koncentrując się na autach hybrydowych, które obecnie stanowią ponad połowę sprzedaży Toyoty zarówno w Danii, jak i w Europie. Jednocześnie marka promuje bezemisyjny transport oparty na wodorze.

""

Wodorowa fota taksówek w Paryżu.

Foto: moto.rp.pl

Duńska firma nie jest osamotniona w pomyśle wprowadzenia wodorowych taksówek. Innym przykładem jest firma taksówkowa Hype, która wprowadziła na ulice Paryża 100 takich samochodów, a do końca 2020 roku będzie dysponowała 600 wodorowymi Toyotami. Obecnie na drogach Danii znajduje się prawie 100 samochodów napędzanych wodorem.

ZOBACZ TAKŻE: Koniec z hybrydami? Toyota idzie w elektryczność

W tym roku rząd Danii zaprezentował plan wprowadzenia do branży taksówkowej 300 aut bezemisyjnych. Projekt będzie realizowany w 2019 i 2020 roku. Pierwsze samochody z tej puli trafiły już do opartego na aplikacji mobilnej serwisu taksówkowego DRIVR. Osiem egzemplarzy wodorowej Toyoty Mirai będzie jeździło ulicami Kopenhagi. Mirai jest napędzany silnikiem elektrycznym, który czerpie energię z ogniw paliwowych. Ogniwa produkują prąd w reakcji wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym ich pracy jest czysta woda.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych