Reklama

Miasteczko dla autonomicznych aut

Toyota Research Institute buduje ośrodek testowy do rozwoju systemów zautomatyzowanej jazdy. Centrum – o powierzchni 60 akrów – powstaje w na terenie Michigan Technical Resource Park (MITRP) w Ottawa Lake.

Publikacja: 10.05.2018 00:36

Miasteczko dla autonomicznych aut

Foto: fot. David Paul Morris/Bloomberg

Otwarcie zaplanowano na październik 2018 r. Nowy tor będzie służył wyłącznie Toyota Research Institute. Specjaliści TRI mają w nim sprawdzać skuteczność systemu autonomicznej jazdy Toyota Guardian według skrajnych scenariuszy, symulujących wyjątkowo niebezpieczne sytuacje.

CZYTAJ TAKŻE: DS 7 Crossback wchodzi do internetu

– Tworząc taki ośrodek możemy go precyzyjnie dostosować do naszych potrzeb i do testowania coraz bardziej zaawansowanych funkcji – komentuje Ryan Eustice, wiceprezydent TRI do spraw zautomatyzowanej jazdy. Jak zaznacza, nowy ośrodek pozwoli przesuwać i sprawdzać granice możliwości technologii. Tor testowy ma mieć długość 2,8 km. Imitować będzie zatłoczone miejskie ulice, śliskie nawierzchnie i czteropasmowe autostrady z wjazdami i zjazdami dopuszczającymi duże prędkości.

""

Fragment toru Michigan Technical Resource Park / fot. MTRP

Foto: moto.rp.pl

Toyota Research Institute wynajmuje teren od MITRP, jest też odpowiedzialny za projekt, budowę i utrzymanie ośrodka. Specjaliści TRI będą mieli ponadto dostęp do toru i innych udogodnień centrum samego MITRP. Nowy ośrodek dołączy do trzech innych centrów testowych Toyoty – GoMentum Station w Kalifornii oraz Mcity i American Center for Mobility w Michigan.

Reklama
Reklama

Centrum testowania samochodów Michigan Technical Resource Park istnieje od 1968 roku. Park technologiczny o powierzchni 336 akrów został kupiony w 2010 r. przez prywatnego inwestora, który obecnie udostępnia ośrodek producentom samochodów i pojazdów użytkowych oraz wytwórcom części.

Otwarcie zaplanowano na październik 2018 r. Nowy tor będzie służył wyłącznie Toyota Research Institute. Specjaliści TRI mają w nim sprawdzać skuteczność systemu autonomicznej jazdy Toyota Guardian według skrajnych scenariuszy, symulujących wyjątkowo niebezpieczne sytuacje.

CZYTAJ TAKŻE: DS 7 Crossback wchodzi do internetu

Reklama
Na drodze
Auta z Chin wjeżdżają na rynek wtórny
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Na drodze
Więcej nowych dróg przed końcem roku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Na drodze
Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama