DS 7 Crossback to pierwszy model Grupy PSA, w którym wykorzystano „Connected Vehicle Modular Platform” (CVMP), opartą o platformę IoT OceanConnect firmy Huawei. Umożliwia ona dostęp do nowego rodzaju usług mobilnych. CVMP to pierwszy efekt współpracy nawiązanej w listopadzie 2017 r. między Huawei a Grupą PSA. „Zinternetyzowany” SUV zadebiutował w Chinach w marcu podczas Huawei Eco-Partner Conference 2018, a w Europie pod koniec kwietnia na targach w Hannowerze. Docelowo z możliwości, jakie daje CVMP, mają korzystać inne modele francuskiej grupy.
DS 7 Crossback podczas Huawei Eco-Partner Conference 2018 w Chinach / fot. mat.pras.
– Dzięki wdrożeniu nowej platformy, łączącej pojazd z Internetem rzeczy, możemy wzbogacić naszą ofertę usług dla posiadaczy samochodów. Wspólnie z Huawei, firmą znaną z innowacyjności, pokazujemy efekt tego partnerstwa, który zapewnia naszym klientom nowe doświadczenia – mówi Jean Leflour, zajmujący się IoT w Grupie PSA. DS 7 Crossback jest pierwszym modelem wykorzystującym platformę CVMP, który został właśnie wprowadzony na rynek chiński po premierze na targach w Pekinie.
CZYTAJ TAKŻE: Panasonic i Trend Micro będą bronić samochodów przed hakerami
Rozwiązanie, wykorzystujące Internet rzeczy oraz korzystające z umieszczonych w chmurze zbiorów Big Data zapewnia pasażerom pojazdu m.in. aktualne informacje o ruchu drogowym, pozwala także na zdalną diagnostykę pojazdu. Na początku klienci kupujący nowego DS 7 Crossback z platformą CVMP (nazywaną tu DS Connect) będą mieli dostęp m.in. do nawigacji online czy portalu usług mobilnych, m.in. z usługami concierge. Status przeglądów samochodu, historia pokonanych tras i analiza stylu jazdy kierowcy będą także dostępne z poziomu smartfona. Te funkcjonalności będą systematycznie uzupełnianie o nowe usługi dla klientów indywidualnych i menedżerów flot. Obejmą one usługi informacyjno-rozrywkowe, zdalną aktualizację oprogramowania i map nawigacji, osobistego asystenta itp. Cyfrowa wymiana danych między samochodem a chmurą jest odpowiednio zabezpieczona, bo dane klientów i samochodów są szyfrowane.