DS 7 Crossback wykorzystujący platformę DS Connect na targach w Hannowerze w kwietniu 2018 r.
DS 7 Crossback wykorzystujący platformę DS Connect na targach w Hannowerze w kwietniu 2018 r.
fot, mat.pras.

Grupa PSA mocnym akcentem wchodzi w świat Internetu rzeczy (IoT). Na pierwszy ogień idzie najnowszy model DS 7 Crossback.

DS 7 Crossback to pierwszy model Grupy PSA, w którym wykorzystano „Connected Vehicle Modular Platform” (CVMP), opartą o platformę IoT OceanConnect firmy Huawei. Umożliwia ona dostęp do nowego rodzaju usług mobilnych. CVMP to pierwszy efekt współpracy nawiązanej w listopadzie 2017 r. między Huawei a Grupą PSA. „Zinternetyzowany” SUV zadebiutował w Chinach w marcu podczas Huawei Eco-Partner Conference 2018, a w Europie pod koniec kwietnia na targach w Hannowerze. Docelowo z możliwości, jakie daje CVMP, mają korzystać inne modele francuskiej grupy.

DS 7 Crossback podczas Huawei Eco-Partner Conference 2018 w Chinach / fot. mat.pras.

– Dzięki wdrożeniu nowej platformy, łączącej pojazd z Internetem rzeczy, możemy wzbogacić naszą ofertę usług dla posiadaczy samochodów. Wspólnie z Huawei, firmą znaną z innowacyjności, pokazujemy efekt tego partnerstwa, który zapewnia naszym klientom nowe doświadczenia – mówi Jean Leflour, zajmujący się IoT w Grupie PSA. DS 7 Crossback jest pierwszym modelem wykorzystującym platformę CVMP, który został właśnie wprowadzony na rynek chiński po premierze na targach w Pekinie.

CZYTAJ TAKŻE: Panasonic i Trend Micro będą bronić samochodów przed hakerami

Rozwiązanie, wykorzystujące Internet rzeczy oraz korzystające z umieszczonych w chmurze zbiorów Big Data zapewnia pasażerom pojazdu m.in. aktualne informacje o ruchu drogowym, pozwala także na zdalną diagnostykę pojazdu. Na początku klienci kupujący nowego DS 7 Crossback z platformą CVMP (nazywaną tu DS Connect) będą mieli dostęp m.in. do nawigacji online czy portalu usług mobilnych, m.in. z usługami concierge. Status przeglądów samochodu, historia pokonanych tras i analiza stylu jazdy kierowcy będą także dostępne z poziomu smartfona. Te funkcjonalności będą systematycznie uzupełnianie o nowe usługi dla klientów indywidualnych i menedżerów flot. Obejmą one usługi informacyjno-rozrywkowe, zdalną aktualizację oprogramowania i map nawigacji, osobistego asystenta itp. Cyfrowa wymiana danych między samochodem a chmurą jest odpowiednio zabezpieczona, bo dane klientów i samochodów są szyfrowane.

fot. Simon Dawson/Bloomberg

– Kluczem do udanej cyfrowej transformacji producentów samochodów jest stworzenie odpowiednich rozwiązań chmurowych. Wykorzystując taką platformę koncerny motoryzacyjne, deweloperzy ekosystemów i twórcy aplikacji branżowych będą mogli tworzyć i wdrażać innowacyjne rozwiązania dla użytkowników pojazdów, zarówno prywatnych, jak i firmowych – komentuje Leon He, szef działu Automotive Business w Huawei Enterprise Business Group.

CZYTAJ TAKŻE: Auta będą w stanie stwierdzić, jaki humor ma kierowca

– Jesteśmy podekscytowani widząc, jak DS 7 wprowadza na nowy poziom interakcję między człowiekiem a samochodem – twierdzi Laurent Fortune, dyrektor techniczny programu DS Connect.

Gartner przewiduje, że do 2020 r. na świecie technologię IoT będzie wykorzystywać co najmniej 250 milionów pojazdów

Według Deloitte, przemysł samochodowy stoi w przededniu rewolucji, a jej siłą napędową będzie właśnie Internet rzeczy (IoT). Dzięki aplikacjom IoT –wykorzystującym informacje z różnego rodzaju czujników, sztuczną inteligencję i analizę danych – wszystkie obiekty, od zegarków po znaki drogowe, mogą być nie tylko połączone, ale także „inteligentne”. Dlatego zarówno przedstawiciele branży, jak i zwykli kierowcy, już niebawem wejdą w zupełnie inny świat mobilności. Gartner przewiduje, że do 2020 r. na świecie technologię IoT będzie wykorzystywać co najmniej 250 milionów pojazdów. A badania konsumenckie Deloitte sugerują, że kierowcy następnej generacji chcą, aby ich samochody działały jak smartfony na kółkach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Karl Thomas Neumann

Prezes Opla zrezygnuje

Karl Thomas Neumann, jeden z najskuteczniejszych menedżerów w europejskiej motoryzacji, nie będzie prezesem Opla. ...

Citroen Mehari: 50 lat szalonego projektu

Rozsławiony został przez swoje popisy w serii filmów Louisa de Funès. Przez 19 lat ...

Audi A8 50 TDI quattro: Ukryte piękno

Technologicznie perfekcyjne i świetnie jeżdżące – taki opis zawsze pasował do kolejnych generacji Audi ...

Staną fabryki samochodów

Część koncernów samochodowych późnym latem wstrzyma produkcję niektórych modeli. Nie zdążą z odnowieniem homologacji, ...

Producenci nie kwestionują grzywien za CO2, ale chcą pomocy

Europejscy producenci pojazdów nie będą podważać grzywien za niedotrzymywanie po 2020 r. unijnych norm ...

Opel Grandland X Ultimate: mocne uderzenie luksusem

W całej Europie jest już w sprzedaży największy, najbardziej wypasiony i najdroższy z trzeciej ...