Wodorowe Toyoty w parku taksówek w Kopenhadze

Osiem wodorowych Toyot Mirai trafiło do firmy taksówkowej DRIVR w Kopenhadze. Ta flota to element dążenia krajów skandynawskich do całkowitej wymiany parku taksówek na auta bezemisyjne do 2025 roku.

Publikacja: 20.05.2019 08:59

Wodorowe Toyoty w parku taksówek w Kopenhadze

Foto: moto.rp.pl

W tym roku rząd Danii zaprezentował plan wprowadzenia do branży taksówkowej 300 aut bezemisyjnych. Projekt będzie realizowany w 2019 i 2020 roku. Pierwsze samochody z tej puli trafiły już do opartego na aplikacji mobilnej serwisu taksówkowego DRIVR. Osiem egzemplarzy wodorowej Toyoty Mirai będzie jeździło ulicami Kopenhagi. Mirai jest napędzany silnikiem elektrycznym, który czerpie energię z ogniw paliwowych. Ogniwa produkują prąd w reakcji wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym ich pracy jest czysta woda.

""

Foto: moto.rp.pl

Samochody elektryczne na wodór emitują tylko wodę, są ciche, co zwiększa komfort kierowcy i pasażerów. Co więcej, zatankowanie takiego samochodu trwa tylko kilka minut. Jest to zatem rozwiązanie, które sprawdzi się w branży taksówkowej, gdzie samochody są ciągle w użyciu i nie ma czasu na ładowanie ich przez wiele godzin” – powiedział Tejs Laustsen Jensen, dyrektor Hydrogen Denmark. Toyota Mirai ma zasięg na jednym tankowaniu co najmniej 500 km.

""

Foto: moto.rp.pl

Firma taksówkowa DRIVR skupia się na wykorzystywaniu samochodów przyjaznych środowisku. Ponad 80 procent aut w swojej flocie to modele hybrydowe. To najbardziej ekologiczna firma taksówkowa w Danii. Do 2021 roku we flocie DRIVR będą się znajdowały wyłącznie auta hybrydowe, elektryczne i wodorowe. Zdaniem jej przedstawicieli taksówki na wodór to naturalny krok naprzód w ich strategii dążenia do całkowicie bezemisyjnej floty.

Rząd Danii dał gwarancje na licencje dla 300 nowych bezemisyjnych taksówek w tym i przyszłym roku.

Toyota produkuje wodorowy model Mirai od 2014 roku. Japończycy traktują samochody na wodór jako jedno z kluczowych rozwiązań problemu zmian klimatycznych. W tym roku koncern zakończył sprzedaż samochodów z silnikiem Diesla w Europie, koncentrując się na autach hybrydowych, które obecnie stanowią ponad połowę sprzedaży Toyoty zarówno w Danii, jak i w Europie. Jednocześnie marka promuje bezemisyjny transport oparty na wodorze.

""

Wodorowa fota taksówek w Paryżu.

Foto: moto.rp.pl

Duńska firma nie jest osamotniona w pomyśle wprowadzenia wodorowych taksówek. Innym przykładem jest firma taksówkowa Hype, która wprowadziła na ulice Paryża 100 takich samochodów, a do końca 2020 roku będzie dysponowała 600 wodorowymi Toyotami. Obecnie na drogach Danii znajduje się prawie 100 samochodów napędzanych wodorem.

ZOBACZ TAKŻE: Koniec z hybrydami? Toyota idzie w elektryczność

W tym roku rząd Danii zaprezentował plan wprowadzenia do branży taksówkowej 300 aut bezemisyjnych. Projekt będzie realizowany w 2019 i 2020 roku. Pierwsze samochody z tej puli trafiły już do opartego na aplikacji mobilnej serwisu taksówkowego DRIVR. Osiem egzemplarzy wodorowej Toyoty Mirai będzie jeździło ulicami Kopenhagi. Mirai jest napędzany silnikiem elektrycznym, który czerpie energię z ogniw paliwowych. Ogniwa produkują prąd w reakcji wodoru i tlenu, a jedynym produktem ubocznym ich pracy jest czysta woda.

Materiał Promocyjny
Opony premium – innowacje, które budują przewagę na drodze
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką
Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska