Volkswagen najbardziej wartościową spółką w indeksie DAX

Inwestorzy uwierzyli, że niemiecki koncern jest w stanie zdystansować Teslę jako światowego lidera w produkcji aut elektrycznych i windują jego akcje.

Publikacja: 18.03.2021 09:11

Volkswagen najbardziej wartościową spółką w indeksie DAX

Foto: moto.rp.pl

W środę na giełdzie we Frankfurcie uprzywilejowane akcje Volkswagena podrożały o 11 proc. i firma z Wolfsburga z wynikiem 140 miliardów wyprzedziła spółkę SAP (około 127 mld euro) pod względem kapitalizacji i znalazła się na najwyższym stopniu giełdowego podium.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen Golf eHybrid: Stara szkoła w nowym wydaniu

""

Foto: moto.rp.pl

Zdystansowanie największego w Europie producenta oprogramowania komputerowego to, zdaniem Bloomberga, spektakularny powrót niemieckiego giganta przemysłowego, który ostatnio liderował indeksowi DAX sześć lat temu zanim wyszły na jaw oszustwa z emisją spalin.

CZYTAJ TAKŻE: Wyniki Grupy Volkswagen za rok 2020. Jest zysk i strategia elektryfikacji

Wprawdzie Tesla nadal jest światowym liderem w branży motoryzacyjnej pod względem kapitalizacji (ponad 640 miliardów dolarów) ostatnie wzrosty kursów akcji Volkswagena oznaczają, że inwestorzy zaczęli doceniać najbardziej agresywne wejście tradycyjnego producenta na rynek aut elektrycznych. W tym roku akcje zwykłe VW podrożały o ponad 80 proc. natomiast bardziej płynne walory uprzywilejowane zyskały ponad 50 proc.

W środę na giełdzie we Frankfurcie uprzywilejowane akcje Volkswagena podrożały o 11 proc. i firma z Wolfsburga z wynikiem 140 miliardów wyprzedziła spółkę SAP (około 127 mld euro) pod względem kapitalizacji i znalazła się na najwyższym stopniu giełdowego podium.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen Golf eHybrid: Stara szkoła w nowym wydaniu

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta