Lexus umacnia się w segmencie premium

Japońska marka goni niemiecką i szwedzką konkurencję.

Publikacja: 18.01.2017 08:33

Zmodernizowany Lexus IS wyróżnia się m.in. diodowymi reflektorami oraz inną stylistyką aluminiowych

Zmodernizowany Lexus IS wyróżnia się m.in. diodowymi reflektorami oraz inną stylistyką aluminiowych kół.

Foto: materiały prasowe

Lexus sprzedał w Polsce w 2016 roku 3,7 tys. aut, o 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Przedstawiciele marki planują, że tegoroczna sprzedaż dobrze przekroczy 4 tys. Lexus jest piątą najpopularniejszą marką luksusowych aut w Polsce i jedną z najszybciej rosnących: w 2016 roku większą dynamiką wzrostu wykazał się jedynie Mercedes-Benz (38 proc.). Audi powiększyło sprzedaż o 35 proc., BMW o 31 proc., natomiast Volvo o 21 proc. Chociaż sprzedaż Volvo rosła najwolniej, to i tak szwedzka marka, która zajmuje czwarte miejsce w rankingu, sprzedała ponad dwa razy więcej aut od Lexusa.

Bestsellerami japońskiej marki okazały się dwa suvy: RX oraz NX, które odpowiadają za blisko dwie trzecie sprzedaży w Polsce. Trzecim najpopularniejszym modelem jest sedan IS, który właśnie został zmodernizowany. Auto otrzymało zmodyfikowaną stylistykę, zawieszenie oraz wnętrze, z większym ekranem. Odświeżenie nastąpiło w dobrym momencie, bo w całym rynku od 2014 roku rośnie sprzedaż sedanów w segmencie D i w ostatnim roku powiększyła się o 56 proc. do 7,5 tys. sztuk. Lexus IS konkuruje z Audi A4, BMW 3 oraz Mercedesem Klasy C.

W przeciwieństwie do niemieckich modeli, Lexus nie ma diesla i oferuje napęd benzynowy lub hybrydowy. W ub.r. co piaty IS wyposażony był z silnik spalinowy wspomagany przez elektryczny. Dla całej marki ten odsetek sięgnął 46 proc. co jest zasługą przede wszystkim suvów. W Europie odsetek hybryd w sprzedaży IS wyniesie prawdopodobnie 90 proc. Lexus zauważa także, że IS jest chętnie kupowany przez floty.

Japoński producent spodziewa się, że globalna sprzedaż IS w 2017 roku sięgnie 70 tys. sztuk, co stanowi ok. 10 proc. sprzedaży. W 2016 roku marka sprzedała na całym świecie 677 tys. aut, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej i jest czwartą najpopularniejszą na świecie marką luksusowych aut. W Europie znalazła nabywców na 74 tys. aut, a planuje, że do 2020 roku będzie ich 100 tys.

Polski rynek aut premium sięgnął w 2016 roku 51,3 tys. aut, o 30 proc. więcej niż w 2015 roku. Dynamika wzrostu tego segmentu była blisko dwa razy większa niż całego rynku nowych samochodów. Perspektywy na ten rok także są dobre z uwagi na wzrost gospodarczy oraz przewidywane zmiany w wysokości podatku akcyzowego, które będą faworyzować auta luksusowe.

Liderem w 2016 roku zostało BMW ze sprzedażą 12,5 tys. aut, wyprzedzając Mercedesa (11,3 tys.) oraz Audi (10,8 tys.).

Lexus sprzedał w Polsce w 2016 roku 3,7 tys. aut, o 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Przedstawiciele marki planują, że tegoroczna sprzedaż dobrze przekroczy 4 tys. Lexus jest piątą najpopularniejszą marką luksusowych aut w Polsce i jedną z najszybciej rosnących: w 2016 roku większą dynamiką wzrostu wykazał się jedynie Mercedes-Benz (38 proc.). Audi powiększyło sprzedaż o 35 proc., BMW o 31 proc., natomiast Volvo o 21 proc. Chociaż sprzedaż Volvo rosła najwolniej, to i tak szwedzka marka, która zajmuje czwarte miejsce w rankingu, sprzedała ponad dwa razy więcej aut od Lexusa.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana