PSA Peugeot Citroen sprzedali po 6 miesiącach 1,54 mln pojazdów – osobowych i furgonetek, o 0,2 proc. mniej niż rok wcześniej i dał się wyprzedzić grupie Renaulta i Daci (1,57 mln).
– Chiny stały się rynkiem podobnym do zachodniego, nie jest w pełnym rozwoju, następują na nim zmiany. Musimy przystosować się do tych nowych warunków – stwierdził szef na Europę, Denis Martin. Konsumenci ze średniego segmentu rynku coraz chętniej kupują pojazdy sportowo-użytkowe chińskiej produkcji , konkurencyjne cenowo, co wywiera presję na producentów zachodnich.
Dyrektor Nissana na Chiny podał w końcu kwietnia, że udział rynkowy firm zagranicznych zmalał z ponad 65 proc. w 2014 r. do 60 proc. w 2015 i do 56 proc. w I kwartale. Nissan zamierza więc reagować oferując Chińczykom więcej modeli tańszej marki Venucia, to samo robi General Motors z Wuling i Baojun.
Peugeot przewiduje do 2018 r. 5 premier SUV, a na razie oferuje tylko jeden pojazd pod marką Fengshen -limuzynę L60..
W Europie PSA zwiększył sprzedaż o 7,4 proc. do 1,05 mln dzięki popularności mini-SUV 2008 i furgonetki Partner. Martin spodziewa się jednak lekkiego spadku w II półroczu w konsekwencji Brexitu. Dla całego roku zakłada jednak wzrost sprzedaży o 4 proc.