SUV Santa Fe Sport z Alabamy

Hyundai Motor ogłosił, że na początku lata rozpocznie w swej fabryce w Montgomery w Alabamie produkcję swego auta Santa Fe Sport, aby zwiększyć podaż w szybko rosnącym segmencie krzyżówek sportowo-użytkowych na rynku amerykańskim

Publikacja: 09.01.2016 09:49

SUV Santa Fe Sport z Alabamy

Foto: spółka

Koreańczycy podali o tym w czasie, gdy odczuwają zastój sprzedaży swych limuzyn m.in. Sonata, bo tanie paliwa zwiększyły popularność pojazdów sportowo-użytkowych i furgonetek.

Santa Fe Sport jest 5-osobową krzyżówką, jednym z trzech modeli produkowanych w tej fabryce, obok limuzyn Sonata i Elantra. Dwie linie produkcyjne uzupełnią ofertę obok modelu powstającego w fabryce Kia Motors w Georgii, gdzie powstają SUV Sorento i limuzyna Optima. Santa Fe Sport zastąpi prawdopodobnie Sonatę, bo popyt na to ostatnie auto nie jest duży — uważa analityk w NH Investment & Securities, Cho Soo-hong.

Hyundai zamierza wyprodukować w Alabamie od czerwca do grudnia ok. 30 tys. SUV Santa Fe Sport. Kia spodziewa się wyprodukować w tym roku 105 tys. samochodów tego segmentu wobec 114 tys. z 2014 r.

Założenia produkcyjne dla Sonaty, Elantry i Santa Fe Sport zostaną ustalone w najbliższych miesiącach, a moce produkcyjne w Alabamie zostaną utrzymane na poziomie 400 tys. sztuk rocznie.

Pojazdy krzyżówkowe odebrały limuzynom udział rynkowy w Stanach, bo bardziej zwracają uwagę, są praktyczniejsze w użytku i lepiej prowadzi się je. Powstają na płytach podłogowych samochodów osobowych, podczas gdy pojazdy sportowo-użytkowe na podwoziach furgonetek. Santa Fe Sport należy do kategorii najszybciej rosnącej w Stanach.

– Nowa produkcja pozwoli nam pokryć rosnący popyt na jeden z naszych najbardziej popularnych wyrobów — stwierdził prezes Hyundaia na Amerykę Płn., David Zuchowski.

Większy Santa Fe zabierający do 7 podróżnych w trzech rzędach foteli będzie nadal produkowany w Korei. W ubiegłym roku jo sprzedaż wzrosła o 19 proc. do 31 701, a mniejszych ograniczyła się do wzrostu o 6 proc. do 86 433, bo zabrakło mocy produkcyjnych.

Koreańczycy podali o tym w czasie, gdy odczuwają zastój sprzedaży swych limuzyn m.in. Sonata, bo tanie paliwa zwiększyły popularność pojazdów sportowo-użytkowych i furgonetek.

Santa Fe Sport jest 5-osobową krzyżówką, jednym z trzech modeli produkowanych w tej fabryce, obok limuzyn Sonata i Elantra. Dwie linie produkcyjne uzupełnią ofertę obok modelu powstającego w fabryce Kia Motors w Georgii, gdzie powstają SUV Sorento i limuzyna Optima. Santa Fe Sport zastąpi prawdopodobnie Sonatę, bo popyt na to ostatnie auto nie jest duży — uważa analityk w NH Investment & Securities, Cho Soo-hong.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką