SUV Santa Fe Sport z Alabamy

Hyundai Motor ogłosił, że na początku lata rozpocznie w swej fabryce w Montgomery w Alabamie produkcję swego auta Santa Fe Sport, aby zwiększyć podaż w szybko rosnącym segmencie krzyżówek sportowo-użytkowych na rynku amerykańskim

Publikacja: 09.01.2016 09:49

SUV Santa Fe Sport z Alabamy

Foto: spółka

Koreańczycy podali o tym w czasie, gdy odczuwają zastój sprzedaży swych limuzyn m.in. Sonata, bo tanie paliwa zwiększyły popularność pojazdów sportowo-użytkowych i furgonetek.

Santa Fe Sport jest 5-osobową krzyżówką, jednym z trzech modeli produkowanych w tej fabryce, obok limuzyn Sonata i Elantra. Dwie linie produkcyjne uzupełnią ofertę obok modelu powstającego w fabryce Kia Motors w Georgii, gdzie powstają SUV Sorento i limuzyna Optima. Santa Fe Sport zastąpi prawdopodobnie Sonatę, bo popyt na to ostatnie auto nie jest duży — uważa analityk w NH Investment & Securities, Cho Soo-hong.

Hyundai zamierza wyprodukować w Alabamie od czerwca do grudnia ok. 30 tys. SUV Santa Fe Sport. Kia spodziewa się wyprodukować w tym roku 105 tys. samochodów tego segmentu wobec 114 tys. z 2014 r.

Założenia produkcyjne dla Sonaty, Elantry i Santa Fe Sport zostaną ustalone w najbliższych miesiącach, a moce produkcyjne w Alabamie zostaną utrzymane na poziomie 400 tys. sztuk rocznie.

Pojazdy krzyżówkowe odebrały limuzynom udział rynkowy w Stanach, bo bardziej zwracają uwagę, są praktyczniejsze w użytku i lepiej prowadzi się je. Powstają na płytach podłogowych samochodów osobowych, podczas gdy pojazdy sportowo-użytkowe na podwoziach furgonetek. Santa Fe Sport należy do kategorii najszybciej rosnącej w Stanach.

– Nowa produkcja pozwoli nam pokryć rosnący popyt na jeden z naszych najbardziej popularnych wyrobów — stwierdził prezes Hyundaia na Amerykę Płn., David Zuchowski.

Większy Santa Fe zabierający do 7 podróżnych w trzech rzędach foteli będzie nadal produkowany w Korei. W ubiegłym roku jo sprzedaż wzrosła o 19 proc. do 31 701, a mniejszych ograniczyła się do wzrostu o 6 proc. do 86 433, bo zabrakło mocy produkcyjnych.

Koreańczycy podali o tym w czasie, gdy odczuwają zastój sprzedaży swych limuzyn m.in. Sonata, bo tanie paliwa zwiększyły popularność pojazdów sportowo-użytkowych i furgonetek.

Santa Fe Sport jest 5-osobową krzyżówką, jednym z trzech modeli produkowanych w tej fabryce, obok limuzyn Sonata i Elantra. Dwie linie produkcyjne uzupełnią ofertę obok modelu powstającego w fabryce Kia Motors w Georgii, gdzie powstają SUV Sorento i limuzyna Optima. Santa Fe Sport zastąpi prawdopodobnie Sonatę, bo popyt na to ostatnie auto nie jest duży — uważa analityk w NH Investment & Securities, Cho Soo-hong.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana