Koreańczycy podali o tym w czasie, gdy odczuwają zastój sprzedaży swych limuzyn m.in. Sonata, bo tanie paliwa zwiększyły popularność pojazdów sportowo-użytkowych i furgonetek.
Santa Fe Sport jest 5-osobową krzyżówką, jednym z trzech modeli produkowanych w tej fabryce, obok limuzyn Sonata i Elantra. Dwie linie produkcyjne uzupełnią ofertę obok modelu powstającego w fabryce Kia Motors w Georgii, gdzie powstają SUV Sorento i limuzyna Optima. Santa Fe Sport zastąpi prawdopodobnie Sonatę, bo popyt na to ostatnie auto nie jest duży — uważa analityk w NH Investment & Securities, Cho Soo-hong.
Hyundai zamierza wyprodukować w Alabamie od czerwca do grudnia ok. 30 tys. SUV Santa Fe Sport. Kia spodziewa się wyprodukować w tym roku 105 tys. samochodów tego segmentu wobec 114 tys. z 2014 r.
Założenia produkcyjne dla Sonaty, Elantry i Santa Fe Sport zostaną ustalone w najbliższych miesiącach, a moce produkcyjne w Alabamie zostaną utrzymane na poziomie 400 tys. sztuk rocznie.
Pojazdy krzyżówkowe odebrały limuzynom udział rynkowy w Stanach, bo bardziej zwracają uwagę, są praktyczniejsze w użytku i lepiej prowadzi się je. Powstają na płytach podłogowych samochodów osobowych, podczas gdy pojazdy sportowo-użytkowe na podwoziach furgonetek. Santa Fe Sport należy do kategorii najszybciej rosnącej w Stanach.