PSA: trzy marki w jednym salonie

Grupa PSA ogłosiła plan skomasowania w ciągu kilku lat swych trzech matek w ok. 30 głównych punktach sprzedaży w miastach europejskich, aby zaoszczędzić na czynszu i przygotować przyszłych klientów do korzystania z jego technologii cyfrowych

Publikacja: 29.04.2017 17:11

PSA: trzy marki w jednym salonie

Foto: AFP

PSA Retail, filia dystrybucji pojazdów grupy ma w Europie 300 placówek, w tym 130 we Francji i zatrudnia 10 tys. ludzi. To mała część łącznej liczby salonów sprzedaży, ale stanowi większość obecności grupy w centrum dużych miast

– W perspektywie 4-5 lat trzeba mieć ok 30 takich wyposażonych ośrodków w Europie — oświadczył dyrektor PSA Retail, Xavier Duchemin podczas inauguracji pierwszego nowego salonu w XVI dzielnicy Paryża.

Ta koncepcja początkowo testowana przez 6 miesięcy i stopniowo rozszerzana polega na zgromadzeniu na powierzchni 500 m2 wszystkich trzech marek grupy, podczas gdy dotąd wystawiano na niej tylko jedną markę. W każdej z nich będzie przylegli hall z wystawionymi dwoma, a może nawet jednym samochodem. Z resztą gamy będzie można zapoznawać się na ekranach dotykowych.

Dla zyskania miejsca, inne samochody i serwis zostaną przeniesione do podziemia o powierzchni 4 tys. m2. Aby nie zakłócać strategii dotyczących rożnych marek, realizowanej przez grupę od kilku lat, strefy poszczególnych marek będą odróżniać się kolorami: szaro-niebieska Peugeota, wielobarwna z elementami drewnianymi Citroena i brylantowa na czarnym tle dla marki premium DS.

Duchemin zapytany czy w nowej koncepcji wzięto też pod uwagę markę Opla uchylił się od odpowiedzi, bo transakcja kupna tej marki nie została jeszcze zakończona.

Po zmniejszeniu wielkości swych fabryk grupa PSA chce teraz dostosować swe główne salony miejskie do takich klientów, którzy pojawią się fizycznie maksimum dwa razy, by kupić dany pojazd, bo praktycznie wybrali go w Internecie, podczas gdy 10 lat temu przychodzili do salonu ponad 5 razy.

Po Paryżu koncepcja salonu z trzema markami pojawi się w Londynie, Berlinie i Madrycie. X. Duchemin dodał, że następny etap, całkowita sprzedaż elektroniczna pojazdu z dostawą do domu klienta powinna pojawić się we Francji w najbliższych miesiącach według modelu proponowanego obecnie przez Peugeota w W. Brytanii.

PSA Retail, filia dystrybucji pojazdów grupy ma w Europie 300 placówek, w tym 130 we Francji i zatrudnia 10 tys. ludzi. To mała część łącznej liczby salonów sprzedaży, ale stanowi większość obecności grupy w centrum dużych miast

– W perspektywie 4-5 lat trzeba mieć ok 30 takich wyposażonych ośrodków w Europie — oświadczył dyrektor PSA Retail, Xavier Duchemin podczas inauguracji pierwszego nowego salonu w XVI dzielnicy Paryża.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana