Fabryka w Sterling Heights, Michigan zamknięta od 1 lutego nie będzie pracować do 4 kwietnia — poinformowała rzeczniczka FCA. l Wcześniej miała wznowić produkcję 14 marca. Zatrudnia 2100 pracowników zrzeszonych w związku UAW; w okresie postoju dostaną 74 proc. podstawowej pensji.
W końcu stycznia Sergio Marchionne ogłosił, że FCA wstrzyma produkcję Chryslera 200 i kompaktu Dodge Dart powstającego w Belvedere, Illinois, bo szuka partnera do przekazania mu tej produkcji, ale dotąd nie znalazł nikogo.
Rzeczniczka wyjaśniła, że dodatkowa przerwa ma na celu dostosowanie podaży do popytu. Według stanu na 1 marca liczba gotowych pojazdów pokrywała popyt na 147 dni, mniej wobec 217 dni miesiąc wcześniej — wynika z danych „Automotive News”. Liczba gotowych Dodge Dart pokrywała dostawy przez 77 dni, a 1 lutego na 122 dni. Producenci utrzymują zwykle liczbę zapewniającą dostawy przez 65 dni.
Popyt na samochody średniej wielkości zmalał w Stanach na skutek spadku cen paliw, konsumenci wolą teraz kupować małe SUV nazywane też krzyżówkami zamiast limuzyn. Sprzedaż Chryslera 200 zmalała w lutym o 58 proc. do 6600.
W 2015 r. sprzedaż samochodów osobowych stanowiła 40 proc. amerykańskiego rynku wobec 44 proc. w 2014 r. i 51 proc. w 2012 r. — podała firma doradcza Autodata.