Hyundai Ioniq będzie pierwszym na świecie samochodem, który będzie mógł zostać wyposażony w jeden z trzech różnych napędów. Wersję hybrydową napędza nowy 4-cylindrowy silnik 1.6 GDI oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 koni mechanicznych zasilany akumulatorami litowo-jonowymi. Łączna moc zespołu napędowego wyniesie 141 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym 265 niutonometrów. Będzie on współpracował z nową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Opływowa sylwetka samochodu w połączeniu z aktywnymi i pasywnymi rozwiązaniami zmniejszającymi opór powietrza, pozwoliła uzyskać bardzo niski współczynnik Cx = 0,24. To jeden z najlepszych w tej klasie samochodów wyników na rynku. We wnętrzu auta znalazły się rozbudowane systemy bezpieczeństwa. To m.in. autonomiczny system hamowania awaryjnego, aktywny asystent utrzymywania pasa ruchu, system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu oraz system wykrywania martwego pola z ostrzeganiem przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu. Do tego dochodzi siedem poduszek bezpieczeństwa – w tym kolanowa kierowcy i wzmocnienia nadwozia, osiągnięte dzięki zastosowaniu w przeszło połowie elementów stali o wysokiej wytrzymałości.
Komfort jazdy ma poprawiać duży 7-calowy wyświetlacz w desce rozdzielczej, a także interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
– Ioniq został zaprojektowany przy pełnym wykorzystaniu naszych możliwości technologicznych. Otwieramy nowy rozdział dla samochodów przyszłości, poprzez globalne wprowadzanie innowacji technicznych – zapowiedział Moon-Sik Kwon, wiceprezes Centrum Badawczo-Rozwojowego Hyundai Motor.
Nazwa nowego Hyundai ma nawiązywać do zasady jego działania. Ion kojarzy się z jonami, a więc elektrycznym silnikiem, a cała nazwa – z angielskim wyrażeniem unique – niezwykły, niepowtarzalny. Z kolei wyróżniona w logo litera Q ma podkreślać świeżość i atrakcyjność innowacyjnego modelu.