Także wynik za pierwsze półrocze jest bardzo dobry: niemiecka marka znalazła nabywców na przeszło półtora tysiąca samochodów, co w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2015 roku oznacza wzrost sprzedaży o 46 proc. To dużo zważywszy na fakt, że także cały 2015 rok okazał się korzystny: Opel sprzedał prawie 2,6 tys. samochodów dostawczych, o przeszło połowę więcej w porównaniu do roku 2014, co dało marce znaczący wzrost udziału w rynku.
Mocno do góry poszła sprzedaż modeli Combo, Movano i Vivaro – wobec mocnego ub. roku o prawie 36 proc. Przy czym popyt na wersje Combo Van był wyższy o trzy czwarte. Sprzedaż Vivaro zwiększyła się o 11 proc., natomiast sprzedaż Movano praktycznie podwoiła się. – Z obecną ofertą oraz szerokim asortymentem zabudów specjalnych możemy zaspokoić zróżnicowane oczekiwania klientów samochodów dostawczych – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Także na rynku europejskim samochody dostawcze Opla radzą sobie bardzo dobrze. Sprzedaż w ub. roku wzrosła na 16 rynkach i przekroczyła 100 tys. sztuk. To o jedną czwartą więcej niż w roku 2014. Celem marki jest osiągnięcie w 2022 roku sprzedaży na poziomie 150 tys. aut, o połowę większym niż w ub. roku.
W najbliższych tygodniach sprzedaż marki na polskim rynku dostawczaków prawdopodobnie będzie dalej mocno rosła, bo z początkiem września producentów zacznie obowiązywać norma czystości spalin Euro 6, która – jak się spodziewa rynek – poprzez wzrost kosztów doprowadzi do podwyższenia cen nowo produkowanych aut. Opel ma już w sprzedaży auta z nową normą, ale posiada także samochody z dotychczasowym Euro 5. Klientów ma przyciągać także coraz większa oferta specjalistycznych zabudów. Obecnie można zamawiać z przeszło 800 różnych rodzajów.
W segmencie samochodów osobowych wyniki Opla ciągnie w górę zwłaszcza nowa Astra. W pierwszym półroczu model ten został liderem wśród klientów indywidualnych na polskim rynku. Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli jego sprzedaż podskoczyła o ponad 42 proc. W sumie od stycznia do czerwca Opel sprzedał w Polsce ponad 19 tys. samochodów osobowych, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.