Bridgestone zakończył rozbudowę fabryki w Stargardzie

Bridgestone Corporation zakończył 6 listopada drugi etap budowy fabryki opon do samochodów ciężarowych w Stargardzie.

Publikacja: 06.11.2015 22:52

Rozbudowany zakład Bridgestone Stargard produkuje 3600 opon do samochodów ciężarowych i autobusów dz

Rozbudowany zakład Bridgestone Stargard produkuje 3600 opon do samochodów ciężarowych i autobusów dziennie.

Foto: Fotorzepa, Robert Przybylski RP Robert Przybylski

Inwestycja warta 120 mln euro zwiększyła produkcję zakładu z 2500 do 3600 opon dziennie. Zatrudnienie wzrosło o 170 osób do 835.

Zakład o powierzchni 147 tys. m kw. jest jednym z dwóch należących do japońskiego koncernu w Europie produkujących opony do samochodów ciężarowych i autobusów oraz jedynym poza Japonią, wytwarzającym niskoprofilowe opony do samochodów ciężarowych. W Stargardzie produkowane są również (do 1700 dziennie) pasy do bieżnikowania opon.

Decyzja o budowie pierwszego etapu fabryki o wartości 210 mln euro zapadła w 2006 roku, dwa lata później, w październiku, ruszyła produkcja, a planową wydajność osiągnęła w styczniu 2009 roku. Opony ze Stargardu trafiają na rynki Europy oraz państw WNP. Na pierwszy montaż wysyłane jest 40 proc. produkcji.

Bridgestone Corporation ma w Polsce 4 zakłady produkcyjne. Łączne inwestycje koncernu sięgnęły 536 mln euro. Jeżeli udział Bridgestone w europejskim rynku będzie rósł, japoński koncern nie wyklucza dalszych inwestycji w Stargardzie. Inwestor dysponuje w tym mieście działką pozwalającą na poważną rozbudowę zakładu.

W Polsce działają cztery fabryki opon (po jednej mają Goodyear, Michelin), które w 2014 roku wyprodukowały 35,5 mln opon samochodowych, o blisko 9 proc. więcej niż rok wcześniej. Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego podaje, że łączne inwestycje producentów opon w działające w Polsce zakłady wyniosły od lat dziewięćdziesiątych ponad 7,7 mld zł.

W Polsce sprzedaż opon do samochodów ciężarowych zbliży się w tym roku do 900 tys. sztuk.

Inwestycja warta 120 mln euro zwiększyła produkcję zakładu z 2500 do 3600 opon dziennie. Zatrudnienie wzrosło o 170 osób do 835.

Zakład o powierzchni 147 tys. m kw. jest jednym z dwóch należących do japońskiego koncernu w Europie produkujących opony do samochodów ciężarowych i autobusów oraz jedynym poza Japonią, wytwarzającym niskoprofilowe opony do samochodów ciężarowych. W Stargardzie produkowane są również (do 1700 dziennie) pasy do bieżnikowania opon.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana