Zagrożonych jest kila tysięcy miejsc pracy w branży motoryzacyjnej.
Według raportu Deloitte wraz z wyjściem Wielkiej Brytanii z unijnego rynku sprzedaż samochodów niemieckich producentów spadnie o około 20 procent, mniej więcej tyle ile w kryzysowym roku 2009.
Wielka Brytania jest ważnym rynkiem zbytu dla niemieckich producentów samochodów. Co piaty eksportowany z Niemiec samochód trafia na brytyjski rynek. W 2016 roku zarejestrowano tam 950 tys. samochodów z Niemiec. Według analizy firmy Deloitte od eksportu zależy aż 60 tys. niemieckich miejsc pracy. Po Brexicie pracę stracić może nawet 18 tys. osób.
Brexit prawdopodobnie spowoduje dewaluacje funta a co za tym idzie podniesienie cen wszystkich importowanych towarów. Drogie samochody z Niemiec nie będą się już tak dobrze sprzedawać na brytyjskim rynku. Do tego cła na importowane towary. Według analizy twardy Brexit podniesie ceny niemieckich samochodów o około 21 procent.