Obie firmy produkują sobie nawzajem pojazdy użytkowe — Renault we Francji na bazie Traffica wersję NV300 dla Nissana, Nissan na bazie Mastera NV400; nowy pick-up Alaskan jest pochodną Nissana Navary — ale celem jest pójście dalej.

– Związek Renaulta i Nissana wzbogacony wkrótce o nową współpracę z Mitsubishi Motors pozwoli sojuszowi pobudzić sprzedaż i osiągnąć większe synergie — oświadczył prezes Carlos Ghosn.

Nissan produkuje bardzo znane pick-upy Navara i Frontier, Renault jest niemal od 20 lat liderem w Europie ze swymi Kangoo i Master. Nowym działem, który przejmie też płyty podłogowe SUV Patrol i Armada Nissana, pokieruje od 1 kwietnia Ashwani Gupta, obecnie dyrektor działu pojazdów użytkowych w Renault.

Wicedyrektor generalny Mitsubishi, Trevor Mann powiedział podczas salonu w Genewie, że jego grupa i firma matka Nissan zamierzają produkować furgonetki w krajach Azji Płd. -Wsch.

W 2016 r. renault wraz z AwtoWAZ sprzedał na świecie 443 931 pojazdów użytkowych, Nissan 815 490, a Mitsubishi 248 tys., w połowie wersji Triton; łączna sprzedaż przekroczyła 1,5 mln sztuk.