Japońska gazeta ekonomiczna „Nikkei” poinformowała, że oba koncerny negocjują warunki ścisłej współpracy. Gazeta nie poinformowała o źródle swoich informacji, ale napisała, że miałaby ona być skoncentrowana na sprzedaży małych, miejskich samochodów osobowych w tzw. krajach wschodzących a konkretnie chodzi o rynek indyjski.
Zarówno Toyota jak i Suzuki zdecydowanie zaprzeczyły, że jakiekolwiek negocjacje w sprawie współpracy są w toku.
Suzuki, który jest najlepiej sprzedająca się marką w Indiach, od dłuższego czasu szuka partnera do prac nad rozwojem silników energooszczędnych.
Według „Nikkei” Toyota chce przejąc Daihatsu – głównego konkurenta Suzuki na rynku japońskim – teraz koncern ma w nim 51 proc. udziałów. Obie firmy potwierdziły, że negocjacje trwają, całkowite przejecie jest jedna z wielu możliwych opcji, ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły.