W 2016 roku w Szwecji rosła sprzedaż samochodów – według danych liczba sprzedanych aut wzrosła rok do roku o 7,9 procenta. Łącznie w Szwecji zarejestrowano 372 296 nowych samochodów. Najlepiej sprzedającym się autem został Volkswagen Golf z 5,9 procenta udziału w rynku. Volvo V70, S90 i V90 miały razem „tylko” 5,7 procenta udziału w sprzedaży. Sytuacja, w której Volvo nie byłoby najlepiej sprzedającym się samochodem w Szwecji zdarzyła się po raz pierwszy od 54 lat.
Niezależnie od tego, że Volvo należy teraz do Zhejiang Geely Holding Group z Chin, to wciąż jest postrzegane jako wręcz jeden z szwedzkich symboli (bardziej szwedzka wydaje się być tylko Ikea). Dlatego też sukces Golfa jest dość sensacyjny. Co ciekawe, gdy poprzednim razem Volvo nie było najlepiej sprzedającym się samochodem, był nim także Volkswagen, tyle że Garbus i było to w 1962 roku.
Volvo utrzymało jednak status najpopularniejszej marki aut w Szwecji. Kontroluje nadal 21,5 procenta rynku, podczas gdy Volkswagen ma 15,7 procenta udziału w nim. Szwecja jest dla Volvo drugim największym rynkiem, pierwszym i najważniejszym obecnie są Chiny, co nie zaskakuje biorąc pod uwagę fakt, że marka należy obecnie do Chińczyków.
W Polsce najpopularniejszą marką samochodów (wg danych PZPM) jest Skoda z 13,9 procenta udziału w rynku, drugie miejsce ma Volkswagen z 11,2 procenta udziału (obie marki należą do Volkswagena) a trzecie ma Toyota z 9 procent udziału w rynku. Najpopularniejszym modelem jest Skoda Octavia, drugie miejsce ma Skoda Fabia, a trzecie Volkswagen Golf. Dane te nie uwzględniają jeszcze grudnia 2016 roku.