Według firmy analitycznej Frost & Sullivan, w ub. roku takie auta stanowiły blisko jedną czwartą wszystkich pojazdów elektrycznych. Ten odsetek w najbliższych trzech-czterech latach ma się szybko zwiększać. Duży w tym udział ma Mitsubishi Motors, którego model Outlander PHEV jest w Europie najlepiej sprzedającą się hybrydą z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. W Wielkiej Brytanii, a także w Holandii i krajach skandynawskich, Outlander PHEV stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym.
Nowa, odświeżona wersja tego auta zadebiutowała na europejskim rynku w grudniu, natomiast w tym tygodniu samochód pojawił się także w Polsce. Pierwsza dostawa tych pojazdów została sprzedana jeszcze przed wstawieniem auta do salonów.
Nowy Outlander ma w zamierzeniach producenta stać się przedstawicielem nowej generacji aut Mitsubishi Motors, która będzie obejmować rozszerzoną gamę SUV-ów wysokiej jakości, wyposażonych w zaawansowane układy napędu elektrycznego. Zarówno w pełni elektryczne, jak i hybrydowe typu plug-in, a także w tradycyjne silniki benzynowe i wysokoprężne.
Inżynierowie wprowadzili w odświeżonej wersji ponad 100 zmian, w tym nową stylizację nadwozia stworzoną w oparciu o koncepcję „Dynamic Shield”. Na nową stylizację nadwozia zgodną z koncepcją „Dynamic Shield” składają się całkowicie nowy pas przedni z nowymi światłami, nowe przetłoczenia nadwozia i nowe elementy karoserii. Wąskie reflektory LED z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej zachodzą na boczną część nadwozia, wzmacniając poczucie dynamiki. Z kolei chromowane listwy umieszczone po obu stronach czynią sylwetkę pojazdu niższą, bardziej smukłą i szerszą.
W nowym Outlanderze PHEV znalazło się 14 różnych systemów zawiadujących bezpieczeństwem. W tym jest nowy ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System -UMS), system kamer 360 stopni rozmieszczonych dookoła auta z widokiem od góry, wspomaganych 8 czujnikami parkowania z przodu i z tyłu a także 7 poduszek bezpieczeństwa.