Outlander z wtyczką winduje europejską sprzedaż Mitsubishi

2016 rok ma przynieść dalszy wzrost sprzedaży samochodów hybrydowych ładowanych z gniazdka – tzw. hybryd plug-in.

Publikacja: 24.01.2016 15:05

Według firmy analitycznej Frost & Sullivan, w ub. roku takie auta stanowiły blisko jedną czwartą wsz

Według firmy analitycznej Frost & Sullivan, w ub. roku takie auta stanowiły blisko jedną czwartą wszystkich pojazdów elektrycznych.

Foto: Bloomberg

Według firmy analitycznej Frost & Sullivan, w ub. roku takie auta stanowiły blisko jedną czwartą wszystkich pojazdów elektrycznych. Ten odsetek w najbliższych trzech-czterech latach ma się szybko zwiększać. Duży w tym udział ma Mitsubishi Motors, którego model Outlander PHEV jest w Europie najlepiej sprzedającą się hybrydą z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów. W Wielkiej Brytanii, a także w Holandii i krajach skandynawskich, Outlander PHEV stał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym.

Nowa, odświeżona wersja tego auta zadebiutowała na europejskim rynku w grudniu, natomiast w tym tygodniu samochód pojawił się także w Polsce. Pierwsza dostawa tych pojazdów została sprzedana jeszcze przed wstawieniem auta do salonów.

Nowy Outlander ma w zamierzeniach producenta stać się przedstawicielem nowej generacji aut Mitsubishi Motors, która będzie obejmować rozszerzoną gamę SUV-ów wysokiej jakości, wyposażonych w zaawansowane układy napędu elektrycznego. Zarówno w pełni elektryczne, jak i hybrydowe typu plug-in, a także w tradycyjne silniki benzynowe i wysokoprężne.

Inżynierowie wprowadzili w odświeżonej wersji ponad 100 zmian, w tym nową stylizację nadwozia stworzoną w oparciu o koncepcję „Dynamic Shield”. Na nową stylizację nadwozia zgodną z koncepcją „Dynamic Shield” składają się całkowicie nowy pas przedni z nowymi światłami, nowe przetłoczenia nadwozia i nowe elementy karoserii. Wąskie reflektory LED z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej zachodzą na boczną część nadwozia, wzmacniając poczucie dynamiki. Z kolei chromowane listwy umieszczone po obu stronach czynią sylwetkę pojazdu niższą, bardziej smukłą i szerszą.

W nowym Outlanderze PHEV znalazło się 14 różnych systemów zawiadujących bezpieczeństwem. W tym jest nowy ultradźwiękowy asystent ruszania (Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System -UMS), system kamer 360 stopni rozmieszczonych dookoła auta z widokiem od góry, wspomaganych 8 czujnikami parkowania z przodu i z tyłu a także 7 poduszek bezpieczeństwa.

Poprawiono także komfort jazdy. Auto ma podgrzewaną kierownicę, podgrzewaną przednią szybę, oświetlenie LED pod deską rozdzielczą oraz w okolicach konsoli centralnej czy gniazdo 12V w bagażniku. W samochodzie wyciszono ponad 30 różnych obszarów, w tym silnik, zawieszenie, koła, szyby, uszczelniono drzwi. Wprowadzono ponadto dodatkowe modyfikacje w zakresie hałasów i drgań wewnętrznych. Wibracje nadwozia są teraz mniejsze dzięki zastosowaniu zmodernizowanych poprzeczek ramy podwozia, nowych opon oraz dodatkowych tłumików.

Dla Mitsubishi w Europie ubiegły rok okazał się wyjątkowo udany. Japońska marka zwiększyła sprzedaż o 27 proc. do 174,3 tys. samochodów. Łączna sprzedaż Outlandera przekroczyła 50 tys. sztuk. W rezultacie rok 2015 przyniósł marce po raz pierwszy powrót do poziomu sprzedaży sprzed kryzysu finansowego (164.4 tys. aut w roku 2008) i był trzecim rokiem z rzędu wzrostu sprzedaży Mitsubishi Motors w regionie. Największe wzrosty sprzedaży miały miejsce w Hiszpanii – o 58 proc., w Niemczech – o 44 proc. oraz w Wielkiej Brytanii – o 39 proc.

Ten korzystny trend na rynku europejskim zbiegł się z dobrymi wynikami na innych kontynentach: sprzedaż w USA wzrosła o prawie 23 proc., w Australii o ponad 6 proc.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne