Decyzja zapadła już kilka miesięcy temu, ponieważ opadający trend dotknął nie tylko wersję kombi, ale także modele o nadwoziu pięciodrzwiowym. Coraz więcej producentów decyduje się na wprowadzenie do oferty małe SUV-y lub crossovery. Modne i bardziej praktyczne wersje zabijają klasyczne kombi. Ten sam problem dotknął kilka lat temu Renault Clio SW oraz Peugeota 207 SW.
Przedstawiciele Seata potwierdzili jedynie, że Ibiza ST cieszyła się największą popularnością na takich rynku włoskim, niemieckim, a także w Północnej Europie. Kombi praktycznie znikły z rynku amerykańskiego. Podobnie jest w Chinach oraz Ameryce Łacińskiej.
Seat Ibiza ST zadebiutował w 2010 roku. Wersja kombi była trzecim wariantem dla jednego z najmniejszych modeli w gamie iberyjskiego producenta. W zeszłym roku samochód przeszedł delikatny, stylistyczny face-lifting. Zmieniono wygląd przedniego pasa, pojawiły się nowe opcje wyposażenia, lakiery nadwozia, felgi, a także rozwiązania na pokładzie. Przykładem jest system Easy Connect drugiej generacji, nowa nawigacja satelitarna, łączność MirrorLink. Poprawiono również osiągi w oferowanych jednostkach napędowych.
Hiszpański producent zdradził na otarcie łez, że w przyszłym roku pojawi się nowy model Arona. Samochód będzie bazował na płycie podłogowej Ibizy, ale będzie przedstawicielem klasy crossover. Auto będzie rywalizować z takimi modelami jak Renault Captur, Peugeot 2008 czy Nissan Juke.