Dieselgate: zgoda w USA na naprawy SUV Volkswagena

Organy nadzoru w USA i w Kalifornii zezwolimy na proponowane przez Volkswagena modyfikacje w ok.38 tys. SUV z silnikami Diesla 3,0, by dostosować je do obowiązujących norm.

Publikacja: 24.10.2017 17:27

Dieselgate: zgoda w USA na naprawy SUV Volkswagena

Foto: Bloomberg

Decyzja ta oznacza, że niemiecka grupa zaoszczędzi ponad miliard dolarów, bo nie będzie musiała odkupić Porsche Cayenne i VW Touareg z lat modelowych 2013-16 i Audi Q7 z lat 2013-15. Na podstawie  zawartej wczesnej ugody zatwierdzonej w maju przez sąd VW musiałby odkupić te pojazdy o napędzie 4×4, gdyby władze nie zgodziły sil na modyfikacje w silnikach.

W ramach ugody Volkswagen zobowiązał się przeznaczyć co najmniej 1,22 módl dolarów na naprawę albo odkupienie prawie 80 tys. pojazdów z 3-litrowymi dieslami, a ponadto zapłacić właścicielom naprawionych aut odszkodowania od 8500 do 17 tys. dolarów. Gdyby agencja EPA i kalifornijski urząd CARB nie dały swej zgody, koszty tej operacji wyniosłyby 4,04 mld dolarów

Obecnie zatwierdzone modyfikacje będą dotyczyć podzespołów i oprogramowania w niektórych modelach, bo zmiana samego oprogramowania nie wystarczy.

Niemcy nadał czekają na decyzję władz odnośnie do proponowanych modyfikacji w 3-litrowych silnikach limuzyn. Wcześniej zobowiązali się odkupić ok.20 tys. starszych modeli.

Volkswagen jest zadowolony z obecnego zezwolenia, pracuje  z oboma urzędami nad koncepcją zmian w innych pojazdach 3-litrowych możliwe jak najszybciej.

Firma zawarła odrębne porozumienie na sumę 14,7 mld dolarów dotyczące silników 2-litrowych i zobowiązała sil odkupić 475 tys. samochodów. Jej łączny rachunek za Dieselgate w Stanach doszedł do ok.30 mld dolarów.

Decyzja ta oznacza, że niemiecka grupa zaoszczędzi ponad miliard dolarów, bo nie będzie musiała odkupić Porsche Cayenne i VW Touareg z lat modelowych 2013-16 i Audi Q7 z lat 2013-15. Na podstawie  zawartej wczesnej ugody zatwierdzonej w maju przez sąd VW musiałby odkupić te pojazdy o napędzie 4×4, gdyby władze nie zgodziły sil na modyfikacje w silnikach.

W ramach ugody Volkswagen zobowiązał się przeznaczyć co najmniej 1,22 módl dolarów na naprawę albo odkupienie prawie 80 tys. pojazdów z 3-litrowymi dieslami, a ponadto zapłacić właścicielom naprawionych aut odszkodowania od 8500 do 17 tys. dolarów. Gdyby agencja EPA i kalifornijski urząd CARB nie dały swej zgody, koszty tej operacji wyniosłyby 4,04 mld dolarów

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana