Dieselgate: zgoda w USA na naprawy SUV Volkswagena

Organy nadzoru w USA i w Kalifornii zezwolimy na proponowane przez Volkswagena modyfikacje w ok.38 tys. SUV z silnikami Diesla 3,0, by dostosować je do obowiązujących norm.

Publikacja: 24.10.2017 17:27

Dieselgate: zgoda w USA na naprawy SUV Volkswagena

Foto: Bloomberg

Decyzja ta oznacza, że niemiecka grupa zaoszczędzi ponad miliard dolarów, bo nie będzie musiała odkupić Porsche Cayenne i VW Touareg z lat modelowych 2013-16 i Audi Q7 z lat 2013-15. Na podstawie  zawartej wczesnej ugody zatwierdzonej w maju przez sąd VW musiałby odkupić te pojazdy o napędzie 4×4, gdyby władze nie zgodziły sil na modyfikacje w silnikach.

W ramach ugody Volkswagen zobowiązał się przeznaczyć co najmniej 1,22 módl dolarów na naprawę albo odkupienie prawie 80 tys. pojazdów z 3-litrowymi dieslami, a ponadto zapłacić właścicielom naprawionych aut odszkodowania od 8500 do 17 tys. dolarów. Gdyby agencja EPA i kalifornijski urząd CARB nie dały swej zgody, koszty tej operacji wyniosłyby 4,04 mld dolarów

Obecnie zatwierdzone modyfikacje będą dotyczyć podzespołów i oprogramowania w niektórych modelach, bo zmiana samego oprogramowania nie wystarczy.

Niemcy nadał czekają na decyzję władz odnośnie do proponowanych modyfikacji w 3-litrowych silnikach limuzyn. Wcześniej zobowiązali się odkupić ok.20 tys. starszych modeli.

Volkswagen jest zadowolony z obecnego zezwolenia, pracuje  z oboma urzędami nad koncepcją zmian w innych pojazdach 3-litrowych możliwe jak najszybciej.

Firma zawarła odrębne porozumienie na sumę 14,7 mld dolarów dotyczące silników 2-litrowych i zobowiązała sil odkupić 475 tys. samochodów. Jej łączny rachunek za Dieselgate w Stanach doszedł do ok.30 mld dolarów.

Decyzja ta oznacza, że niemiecka grupa zaoszczędzi ponad miliard dolarów, bo nie będzie musiała odkupić Porsche Cayenne i VW Touareg z lat modelowych 2013-16 i Audi Q7 z lat 2013-15. Na podstawie  zawartej wczesnej ugody zatwierdzonej w maju przez sąd VW musiałby odkupić te pojazdy o napędzie 4×4, gdyby władze nie zgodziły sil na modyfikacje w silnikach.

W ramach ugody Volkswagen zobowiązał się przeznaczyć co najmniej 1,22 módl dolarów na naprawę albo odkupienie prawie 80 tys. pojazdów z 3-litrowymi dieslami, a ponadto zapłacić właścicielom naprawionych aut odszkodowania od 8500 do 17 tys. dolarów. Gdyby agencja EPA i kalifornijski urząd CARB nie dały swej zgody, koszty tej operacji wyniosłyby 4,04 mld dolarów

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego