Nowa Skoda Kodiaq to pierwszy siedmioosobowy SUV czeskiego producenta. W gamie modelowej jest pozycjonowany powyżej modelu Yeti. Poza tym jest od niego większy i zapewnia więcej miejsca w kabinie. W wyglądzie można się doszukiwać wspólnego mianownika z Seatem Ateca i Volkswagenem Tiguanem. Wszystkie samochody powstały na tej samej płycie podłogowej MQB stworzonej przez koncern VAG.
Czeski SUV będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition oraz Style. W cenie każdego egzemplarza będzie standardowo doliczony pakiet przeglądów obejmujący cztery pierwsze lata eksploatacji lub przebieg 60 tys. km.
Najtańsza wersja Skody Kodiaq kosztuje 89 900 zł. W tej cenie otrzymamy pod maską silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM. Polski importer nie ujawnił jeszcze ceny pozostałych wersji. Poznamy je dopiero pod koniec roku. Kodiaq będzie jednym z najtańszych modeli w segmencie. Dwaj najwięksi konkurencji, czyli Mitsubishi Outlander oraz Nissan X-Trail kosztują odpowiednio 95 990 zł oraz 99 400 zł. Również Honda CR-V (od 99 400 zł) i Toyota RAV4 (od 108 900 zł) są dużo droższe. Nie mówiąc już o modelach takich jak Hyundai Santa Fe (130 300 zł) czy Kia Sorento (147 500 zł), które pod względem gabarytów są podobne, ale cenowo prezentują wyższą półkę.
Pod maską Skody Kodiaq będą dostępne silniki benzynowe i wysokoprężne. Wszystkie będą wyposażone w turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk. Rozpiętość mocy tych jednostek zawiera się w przedziale od 125 do 190 KM. Producent spodziewa się, że najpopularniejszą wersją będzie jednostka 2.0 TDI o mocy 150 KM. Najtańsze wersje SUV-a będą miały napęd przekazywany na przód, natomiast w droższych będzie montowany napęd 4×4 w standardzie.