Sprzedaż wzrosła na 18 z 22 rynków, na których operuje Opel. Jest to jednocześnie najlepszy wynik od 2011 roku, a pomogły w tym przede wszystkim 4 kraje — Niemcy, Hiszpania, Holandia i Polska.
W naszym kraju 2016 był najlepszym dla tej marki od 16 lat, a sprzedała wyniosła 37,48 tys. aut osobowych i dostawczych do 3,5 tony. Czyli zwiększyła się wyniósł 17,5 proc. w porównaniu z 2015.
Nasz kraj był także jednym z 12, w których Opel zwiększył udział w rynku do 7,88 proc. Europejskie wyniki Opla byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie zaszkodził Brexit, ale i tak marce udało się utrzymać udział w rynku z 2015 roku na poziomie 5,73 proc.
Zeszłorocznym hitem był oczywiście Opel Astra, „Auto Roku 2016″, które znalazło 285 tys. nabywców, o jedną czwartą więcej, niż rok wcześniej.
Wiceprezes Opla, odpowiedzialny za sprzedaż Peter Christian Kuespert jest przekonany, że ten rok będzie jeszcze lepszy, ponieważ szykowane jest wprowadzenie na rynek kilku nowych aut. Firma jest obecnie w szczycie swojej ofensywy modelowej 2016-2020, a na ten rok zaplanowano 7 premier. Będą trzy nowe wersje Insigni — pięciodrzwiowa Grand Sport, kombi — Sports Tourer i crossover Country Tourer. Dwa auta z cieszącego się coraz większą popularnością segmentu crossoverów Crossland X i Grandland X, a wiosną pojawi się elektryczna Ampera-e, której „brat bliźniak”-Chevrolet Bolt właśnie otrzymał tytuł „Auta Roku 2017″ podczas rozpoczętej w ostatni poniedziałek wystawy w Detroit. Tegoroczny wysyp nowości Opla zakończy premiera Vivaro.