Na ulotce „Vote Leave” (Głosuj za wyjściem) pojawił się symbol Toyoty obok logo pięciu innych dużych firm, m.in Unilevera, Nissana i Vauxhalla z takim tekstem: „Więksi pracodawcy stwierdzili zgodnie, że pozostaną w Zjednoczonym Królestwie niezależnie od wyniku referendum”
Toyota, która wyprodukowała w ubiegłym roku w W. Brytanii co dziesiąty z 1,6 mln samochodów oświadczyła w lutym, że uważa, iż głosowanie 23 czerwca za pozostaniem w bloku będzie lepsze dla jej działalności i długoterminowej konkurencyjności. Teraz oświadczyła, że użycie jej logo może „wprowadzać w błąd czytającego ulotkę, że Toyota popiera kampanię Vote Leave”, więc mogłaby podjąć kroki prawne przeciwko korzystaniu bez zezwolenia z jej znaków handlowych.
Nissan, który również wołałby pozostanie W. Brytanii w Unii stwierdził, że „rozważa podjęcie odpowiednich działań” po odrzuceniu jego żądania, by nie używano jego znaku firmowego.
Unilever stwierdził, że użycie jego logo jest całkowicie błędną interpretacją jego stanowiska i zamierza złożyć skargę w brytyjskiej komisji wyborczej. „Nie konsultowano się z nami ani nie pytano, czy bylibyśmy zadowoleni z pojawienia się naszej nazwy. Gdyby tak było, to nigdy nie zgodzilibyśmy się na to. Nasze stanowisko nie może być bardziej jasne. Zdecydowanie popieramy pozostanie W. Brytanii” — oświadczył w komunikacie rzecznik tej dużej grupy.
Sektor motoryzacji należący w przeważającej części do firm zagranicznych opowiedział się za dalszym członkostwem W. Brytanii w Unii, co pozwala mu korzystać z bezcłowego dostępu do jednolitego rynku i ze swobodnego przepływu ludzi w największym na świecie bloku handlowym.