Motoryzacja W listopadzie VW traci, Audi zyskuje Volkswagen odczuwa skutki skandalu z emisjami, główna marka zmniejsza sprzedaż. Audi wypada lepiej, choć ustępuje rywalom
Sprzedaż samochodów marki Volskwagen zmalała w listopadzie w Europie o 2,4 proc. do 496 100 głównie z powodu zapaści w Rosji (-31,8 proc.) i Brazylii (-51,4). „Łączna sprzedaż była o 4,5 proc. mniejsza niż rok temu. Biorąc pod uwagę trudną obecnie sytuację marki nie spodziewam się nadrobienia tego w najbliższych dniach” — oświadczył w komunikacie szef pionu sprzedaży tej marki, Jürgen Stackmann.
Listopad był trochę lepszy dla Audi, która poprawiła łączną sprzedaż o 1 proc., ale zostawała w tyle za niemieckimi konkurentami, BMW, który zwiększył sprzedaż o 4,9 proc. i Mercedesem-Benzem z poprawą o 7,4 proc. Firma z Ingolstadt sprzedała 147 750 aut i pojazdów sportowo-użytkowych wobec 197 480 BMW i 161 953 Mercedesa.
W Europie Audi osiągnęła wzrost o 6 proc., a na własnym rynku nawet o 8,6 proc.; sprzedaż w Chinach, na które przypada jedna trzecia całości, zmalała jednak o 5,8 proc. do 49 519. Po 11 miesiącach cały rynek jest większy o 3,4 proc. i wyniósł 1,645 mln sztuk. BMW podał już o dostarczeniu klientom ponad 2 mln aut, bilans Mercedesa po 11 miesiącach to rekordowe 1,69 mln samochodów.