Mitsubishi i inni podbijają Rosję

Rosjanie kupują coraz więcej nowych aut. We wrześniu sprzedaż aut japońskiego koncernu Mitsubishi wzrosła 1,6 raza.

Publikacja: 03.10.2017 11:30

Mitsubishi

Mitsubishi

Foto: Rzeczpospolita, Jacek Karolonek

„Sprzedaż aut formy Mitsubishi Motors wciąż rosną w szybkim tempie. Od początku 2017 r sprzedanych zostało 14,386 tysięcy – o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym” – cytuje komunikat MMC Rus – dystrybutora japońskich aut w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi, agencja Prime.

Największym wzięciem wśród Rosjan cieszy się model terenowy Outlander, którego firma sprzedała 11293 sztuki w tym roku. To o 39 proc. więcej niż rok temu. Dobrze idzie też model terenowy Pajero Sport – 1920 sztuk w tym roku.

Japoński koncern stał się bardziej konkurencyjny na rosyjskim rynku od 2010 r, kiedy to otworzył swoją montownię pod Kaługą. Obecnie składa ona model Outlander w reżimie pełnego cyklu a od września ruszył też montaż Pajero Sport.

Własny zakład w Rosji to niższe koszty tak samych aut jak i dostaw. Firma korzysta z wielu ulg, które mają koncerny samochodowe inwestujące we własne zakłady na terenie Federacji. Pozwala to Mitsubishi konkurować cenowo z innymi.

Rosjanie w tym roku wrócili na rynek nowych aut i sprzedaż rośnie. Według agencji Avtostat, za 8 miesięcy Rosjanie wydali u dealerów 1,1 bln rubli – o 11 proc. więcej niż rok temu. Udział produkcji zagranicznej w całkowitych przychodach branży w Rosji wynosi 90 proc.

Pierwsze miejsce wg przychodów ze sprzedaży zajmuje Toyota (134 mld rubli, spadek o 2 proc.); KIA zarobił 127 mld rubli (wzrost 40 proc.!) a na trzecim Hyundai – 99 mld rubli (+20 proc.). W piątce także Mercedes Benz i BMW.

„Sprzedaż aut formy Mitsubishi Motors wciąż rosną w szybkim tempie. Od początku 2017 r sprzedanych zostało 14,386 tysięcy – o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym” – cytuje komunikat MMC Rus – dystrybutora japońskich aut w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi, agencja Prime.

Największym wzięciem wśród Rosjan cieszy się model terenowy Outlander, którego firma sprzedała 11293 sztuki w tym roku. To o 39 proc. więcej niż rok temu. Dobrze idzie też model terenowy Pajero Sport – 1920 sztuk w tym roku.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą