Mitsubishi i inni podbijają Rosję

Rosjanie kupują coraz więcej nowych aut. We wrześniu sprzedaż aut japońskiego koncernu Mitsubishi wzrosła 1,6 raza.

Publikacja: 03.10.2017 11:30

Mitsubishi

Mitsubishi

Foto: Rzeczpospolita, Jacek Karolonek

„Sprzedaż aut formy Mitsubishi Motors wciąż rosną w szybkim tempie. Od początku 2017 r sprzedanych zostało 14,386 tysięcy – o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym” – cytuje komunikat MMC Rus – dystrybutora japońskich aut w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi, agencja Prime.

Największym wzięciem wśród Rosjan cieszy się model terenowy Outlander, którego firma sprzedała 11293 sztuki w tym roku. To o 39 proc. więcej niż rok temu. Dobrze idzie też model terenowy Pajero Sport – 1920 sztuk w tym roku.

Japoński koncern stał się bardziej konkurencyjny na rosyjskim rynku od 2010 r, kiedy to otworzył swoją montownię pod Kaługą. Obecnie składa ona model Outlander w reżimie pełnego cyklu a od września ruszył też montaż Pajero Sport.

Własny zakład w Rosji to niższe koszty tak samych aut jak i dostaw. Firma korzysta z wielu ulg, które mają koncerny samochodowe inwestujące we własne zakłady na terenie Federacji. Pozwala to Mitsubishi konkurować cenowo z innymi.

Rosjanie w tym roku wrócili na rynek nowych aut i sprzedaż rośnie. Według agencji Avtostat, za 8 miesięcy Rosjanie wydali u dealerów 1,1 bln rubli – o 11 proc. więcej niż rok temu. Udział produkcji zagranicznej w całkowitych przychodach branży w Rosji wynosi 90 proc.

Pierwsze miejsce wg przychodów ze sprzedaży zajmuje Toyota (134 mld rubli, spadek o 2 proc.); KIA zarobił 127 mld rubli (wzrost 40 proc.!) a na trzecim Hyundai – 99 mld rubli (+20 proc.). W piątce także Mercedes Benz i BMW.

„Sprzedaż aut formy Mitsubishi Motors wciąż rosną w szybkim tempie. Od początku 2017 r sprzedanych zostało 14,386 tysięcy – o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym” – cytuje komunikat MMC Rus – dystrybutora japońskich aut w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi, agencja Prime.

Największym wzięciem wśród Rosjan cieszy się model terenowy Outlander, którego firma sprzedała 11293 sztuki w tym roku. To o 39 proc. więcej niż rok temu. Dobrze idzie też model terenowy Pajero Sport – 1920 sztuk w tym roku.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni