„Sprzedaż aut formy Mitsubishi Motors wciąż rosną w szybkim tempie. Od początku 2017 r sprzedanych zostało 14,386 tysięcy – o 12 proc. więcej w ujęciu rocznym” – cytuje komunikat MMC Rus – dystrybutora japońskich aut w Rosji, Kazachstanie i na Białorusi, agencja Prime.
Największym wzięciem wśród Rosjan cieszy się model terenowy Outlander, którego firma sprzedała 11293 sztuki w tym roku. To o 39 proc. więcej niż rok temu. Dobrze idzie też model terenowy Pajero Sport – 1920 sztuk w tym roku.
Japoński koncern stał się bardziej konkurencyjny na rosyjskim rynku od 2010 r, kiedy to otworzył swoją montownię pod Kaługą. Obecnie składa ona model Outlander w reżimie pełnego cyklu a od września ruszył też montaż Pajero Sport.
Własny zakład w Rosji to niższe koszty tak samych aut jak i dostaw. Firma korzysta z wielu ulg, które mają koncerny samochodowe inwestujące we własne zakłady na terenie Federacji. Pozwala to Mitsubishi konkurować cenowo z innymi.
Rosjanie w tym roku wrócili na rynek nowych aut i sprzedaż rośnie. Według agencji Avtostat, za 8 miesięcy Rosjanie wydali u dealerów 1,1 bln rubli – o 11 proc. więcej niż rok temu. Udział produkcji zagranicznej w całkowitych przychodach branży w Rosji wynosi 90 proc.