Tesla przeszła samą siebie

Amerykański producent samochodów elektrycznych przegoniła sam siebie. Przynajmniej w Szwajcarii, gdzie sprzedaż samochodów na prąd mocno rośnie.

Publikacja: 11.07.2015 12:34

Tesla przeszła samą siebie

Foto: Bloomberg

W pierwszej połowie 2015 roku Tesla sprzedała w Szwajcarii więcej samochodów niż w całym 2014 roku. Amerykański koncern motoryzacyjny najlepiej radzi sobie w segmencie premium i nie boi się konkurencji nawet ze strony luksusowych niemieckich modeli premium – pisze szwajcarska „Handelszeitung”.

Z raportu CAR Center Automotive Research z Duisburga wynika, że to nie przejściowa moda, ale trend, który utrzyma się znacznie dłużej. Szwajcaria jest w jego awangardzie.

Modell S kupiło w pierwszej połowie tego roku 385 szwajcarskich klientów. – To najlepiej sprzedająca się limuzyna wyższej klasy – podkreśla analityk CAR Ferdinand Dudenhöffer, dodając, że w zeszłym roku w pierwszym kwartale Tesla przegrała z Mercedesem klasy S. Jednak z danych za cały rok to amerykański Modell S był górą. W tym roku jest tak od samego początku. Z wyjątkiem E-Modell, który wyraźnie nie spodobał się Szwajcarom, którzy wola benzynowe SUVy i samochody sportowe na tradycyjne paliwo.

Żeby zachęcić Szwajcarów do elektrycznych samochodów koncern Elona Muska planuje silną rozbudowę sieci stacji, gdzie będzie można naładować baterie Tesli. Na razie jest to możliwe tylko w niewielu miejscowościach.

W całej Europie Tesla ma 164 tzw stacje Supercharger. Szwajcarii jest ich zaledwie 8 ale do końca roku ma być ich dużo więcej – obiecuje Elon Muska. Koncern podkreśla, że ich samochody można ładować też na zwykłych stacjach elektrycznych, których jest w Szwajcarii 900. Mankamentem jest jednak to, że takie ładowanie trwa dużo dłużej. Na stacjach Supercharger naładowanie baterii do poziomu 80 proc. trwa 45 minut.

Najlepiej sprzedaż Tesli idzie jednak w USA, gdzie  w pierwszych 6 miesiącach tego roku sprzedał 10200 pojazdów klasy premium – to wzrost o 13 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Daje to koncernowi 2 miejsce, po niemieckim Mercedesie.

Najgorzej natomiast idzie sprzedaż w Chinach. W pierwszym kwartale sprzedani w Chinach 12 tys. samochodów elektrycznych .W większości ich producentami były chińskie firmy, które otrzymują subwencje rządowe.

W pierwszej połowie 2015 roku Tesla sprzedała w Szwajcarii więcej samochodów niż w całym 2014 roku. Amerykański koncern motoryzacyjny najlepiej radzi sobie w segmencie premium i nie boi się konkurencji nawet ze strony luksusowych niemieckich modeli premium – pisze szwajcarska „Handelszeitung”.

Z raportu CAR Center Automotive Research z Duisburga wynika, że to nie przejściowa moda, ale trend, który utrzyma się znacznie dłużej. Szwajcaria jest w jego awangardzie.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni