Japoński producent zakłada, że tylko w tym roku na rynku europejskim znajdzie nabywców na 200 tys. hybryd. Także w Polsce dynamika sprzedaży tego typu samochodów systematycznie rośnie. Milionowa hybrydowa Toyota sprzedana została w Niemczech w Dusseldorfie – był to model Auris. Obecnie blisko połowa sprzedawanych na europejskich rynkach aurisów jest wyposażona właśnie w napęd hybrydowy.
– Jego udział w sprzedaży tego modelu stale rośnie – podkreśla Tom Fux, prezydent Toyota Deutschland.
Auris Hybrid korzysta z tego samego napędu co obecny na rynku Prius. Silnik spalinowy o pojemności 1,8 litra i mocy 99 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM. Rozpędzenie samochodu od zera do „setki” zajmuje niespełna 11 sekund. Zależnie od warunków jazdy silniki działają pojedynczo lub wspólnie. Spalanie w cyklu mieszanym nie przekracza średnio 4 litrów paliwa na 100 kilometrów, przy emisji dwutlenku węgla na poziomie 79 gram na kilometr.
Od wprowadzania do sprzedaży Priusa w 1997 roku Toyota sprzedała na całym świecie przeszło 8 milionów hybryd. Koncern szacuje, że w porównaniu z samochodami o napędzie konwencjonalnym udało się dzięki temu ograniczyć emisję CO2 o ponad 58 mln ton, a zużycie benzyny o 22 mld litrów. W Europie sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa zbliża się do jednej czwartej całkowitej sprzedaży samochodów tych marek. W sumie Toyota Motor Europe oferuje 14 modeli hybrydowych.
Na rynku polskim w sprzedaży Lexusa hybrydy maja jeszcze większy udział – przeszło 80-procentowy. Także Auris coraz częściej sprzedawany jest w wersji hybrydowej. Do końca listopada tego roku z polskich salonów wyjechały już 2378 hybrydowe Aurisy, podczas gdy cała ubiegłoroczna sprzedaż tej wersji modelu wyniosła 1742 egzemplarze.