Reklama

Audi: trzęsienie ziemi w zarządzie

Audi wymieni czterech z 7 członków zarządu, a do 2022 r. chce oszczędzić 10 mld euro, by mieć środki na technologię napędu elektrycznego

Publikacja: 31.07.2017 12:12

Audi: trzęsienie ziemi w zarządzie

Foto: Bloomberg

Marka segmentu premium grupy Volkswagena zamierza doprowadzić największej od lat zmiany kadrowej w kierownictwie: z zarządu odejdzie czterech z 7 członków — podały trzy różne osoby. Tygodnik „Manager Magazin” podał tego samego dnia, że prezes VW, Matthias Müller poinformował 26 lipca o rychłym zwolnieniu dyrektora finansowego Axela Strotbecka, szefa działu produkcji Huberta Walti, szefa działu kadr Thomasa Sigi i szefa pionu sprzedaży Dietmara Voggenreitera.

Jeden z informatorów powiedział, że zmianami na najwyższym szczeblu Volkswagen chce zapobiec dalszemu osłabianiu tej marki. — trzeba zrobić radykalny porządek. Nie może być tal Jal teraz — dodał informator.

Nie ustalono jeszcze następców osób zwalnianych.

Dyrekcja Audi włącznie z prezesem Rupertem Stadlerem była mocno krytykowana przez pośredni personel kierowniczy i załogę za niezdolność nadania nowego impulsu marce, będącej również jak firma matka uwikłanej w skandal z emisjami Salin.

Volkswagen i Audi odmówiły skomentowania tych informacji, rada pracownicza mająca połowę miejsc w 20-osobowej radzie nadzorczej VW nie zareagowała na prośbę o komentarz.

Reklama
Reklama

Wyniki kwartalne

W II kwartale Audi zwiększyła zysk operacyjny o 5,3 proc. do 1,44 mld euro, bo zmniejszyła koszty stałe i prac badawczo-rozwojowych, co pozwoliło zwiększyć marżę operacyjną do 9,1 proc. z 8,7. Grupa spodziewa się lepszej sprzedaży w II półroczu, po zmniejszeniu w pierwszym dostaw o 4,7 proc. do 908 950 sztuk; w Chinach nastąpił spadek o 12 proc. przysłaniając poprawę w Europie i w Stanach

Firma z Ingolstadt nie przewidziała nowych odpisów na skandal z emisjami spalin, po odłożeniu na to w 2015-16 r. ok. 1,8 mld euro.

Audi planuje z kolei w najbliższych 5 latach wypuścić na rynek 5 nowych aut o napędzie elektrycznym, pierwszy SUV e-tron będzie montowany od 2018 r. w Brukseli. Mimo większych kosztów przygotowania napędu elektrycznego firma zamierza utrzymać marżę operacyjną 8 proc. z 2016 r., po 6 miesiącach wynosiła ona 8,9 proc.

Większość z 10 mld euro oszczędności ma pochodzić z cięć na prace badawczo-rozwojowe. Uwolnione środki zostaną przeznaczone na opracowanie wspólnie z Porsche nowej płyty podłogowe, j co pozwoli obu luksusowym markom grupy oszczędzać na wspólnych komponentach i modułach.

Marka segmentu premium grupy Volkswagena zamierza doprowadzić największej od lat zmiany kadrowej w kierownictwie: z zarządu odejdzie czterech z 7 członków — podały trzy różne osoby. Tygodnik „Manager Magazin” podał tego samego dnia, że prezes VW, Matthias Müller poinformował 26 lipca o rychłym zwolnieniu dyrektora finansowego Axela Strotbecka, szefa działu produkcji Huberta Walti, szefa działu kadr Thomasa Sigi i szefa pionu sprzedaży Dietmara Voggenreitera.

Jeden z informatorów powiedział, że zmianami na najwyższym szczeblu Volkswagen chce zapobiec dalszemu osłabianiu tej marki. — trzeba zrobić radykalny porządek. Nie może być tal Jal teraz — dodał informator.

Reklama
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama