Audi: trzęsienie ziemi w zarządzie

Audi wymieni czterech z 7 członków zarządu, a do 2022 r. chce oszczędzić 10 mld euro, by mieć środki na technologię napędu elektrycznego

Publikacja: 31.07.2017 12:12

Audi: trzęsienie ziemi w zarządzie

Foto: Bloomberg

Marka segmentu premium grupy Volkswagena zamierza doprowadzić największej od lat zmiany kadrowej w kierownictwie: z zarządu odejdzie czterech z 7 członków — podały trzy różne osoby. Tygodnik „Manager Magazin” podał tego samego dnia, że prezes VW, Matthias Müller poinformował 26 lipca o rychłym zwolnieniu dyrektora finansowego Axela Strotbecka, szefa działu produkcji Huberta Walti, szefa działu kadr Thomasa Sigi i szefa pionu sprzedaży Dietmara Voggenreitera.

Jeden z informatorów powiedział, że zmianami na najwyższym szczeblu Volkswagen chce zapobiec dalszemu osłabianiu tej marki. — trzeba zrobić radykalny porządek. Nie może być tal Jal teraz — dodał informator.

Nie ustalono jeszcze następców osób zwalnianych.

Dyrekcja Audi włącznie z prezesem Rupertem Stadlerem była mocno krytykowana przez pośredni personel kierowniczy i załogę za niezdolność nadania nowego impulsu marce, będącej również jak firma matka uwikłanej w skandal z emisjami Salin.

Volkswagen i Audi odmówiły skomentowania tych informacji, rada pracownicza mająca połowę miejsc w 20-osobowej radzie nadzorczej VW nie zareagowała na prośbę o komentarz.

Wyniki kwartalne

W II kwartale Audi zwiększyła zysk operacyjny o 5,3 proc. do 1,44 mld euro, bo zmniejszyła koszty stałe i prac badawczo-rozwojowych, co pozwoliło zwiększyć marżę operacyjną do 9,1 proc. z 8,7. Grupa spodziewa się lepszej sprzedaży w II półroczu, po zmniejszeniu w pierwszym dostaw o 4,7 proc. do 908 950 sztuk; w Chinach nastąpił spadek o 12 proc. przysłaniając poprawę w Europie i w Stanach

Firma z Ingolstadt nie przewidziała nowych odpisów na skandal z emisjami spalin, po odłożeniu na to w 2015-16 r. ok. 1,8 mld euro.

Audi planuje z kolei w najbliższych 5 latach wypuścić na rynek 5 nowych aut o napędzie elektrycznym, pierwszy SUV e-tron będzie montowany od 2018 r. w Brukseli. Mimo większych kosztów przygotowania napędu elektrycznego firma zamierza utrzymać marżę operacyjną 8 proc. z 2016 r., po 6 miesiącach wynosiła ona 8,9 proc.

Większość z 10 mld euro oszczędności ma pochodzić z cięć na prace badawczo-rozwojowe. Uwolnione środki zostaną przeznaczone na opracowanie wspólnie z Porsche nowej płyty podłogowe, j co pozwoli obu luksusowym markom grupy oszczędzać na wspólnych komponentach i modułach.

Marka segmentu premium grupy Volkswagena zamierza doprowadzić największej od lat zmiany kadrowej w kierownictwie: z zarządu odejdzie czterech z 7 członków — podały trzy różne osoby. Tygodnik „Manager Magazin” podał tego samego dnia, że prezes VW, Matthias Müller poinformował 26 lipca o rychłym zwolnieniu dyrektora finansowego Axela Strotbecka, szefa działu produkcji Huberta Walti, szefa działu kadr Thomasa Sigi i szefa pionu sprzedaży Dietmara Voggenreitera.

Jeden z informatorów powiedział, że zmianami na najwyższym szczeblu Volkswagen chce zapobiec dalszemu osłabianiu tej marki. — trzeba zrobić radykalny porządek. Nie może być tal Jal teraz — dodał informator.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana