To czwarta tego typu akcja japońskiego producenta od 2013 r. dotycząca problemów z systemem bezpieczeństwa dla dorosłych pasażerów na przednim siedzeniu. Obecnie system może niewłaściwie sklasyfikować dorosłego jako dziecko albo uznać, że fotel jest pusty, co nie uruchomi poduszki powietrznej w razie większej kolizji. Z tego powodu trzy osoby odniosły obrażenia.
Akcja dotyczy pojazdów z lat modelowych 2013-17 Altima, Leaf, Maxima, Murano, Pathfdinder, Sentra, Roque, NV200, NX Taxi, Infiniti JX35/QX60 i Q50, a takie Chevrolet City Express z 2015-16, wyprodukowanych przez Nissana dla General Motors. Około 3,2 mln tych aut znajduje się w Stanach.
– Planowane działania zaradcze są różne zależnie od pojazdu i obejmują przeprogramowanie systemu w niektórych i wymianę elementów w innych — wyjaśnił rzecznik Nissana w USA, David Reuter. Nissan pracuje obecnie nad planem napraw, zacznie powiadamiać o nim dealerów pod koniec maja. Tylko ok. 20 proc. pojazdów w USA będzie wymagać wymiany elementów — dodał.
Nissan poinformował też, że 622 110 aut Sentra objętych akcją z poduszkami zostanie objęte również inną naprawą: w stacjach serwisowych zostanie wzmocniony uchwyt pasa bezpieczeństwa przedniego siedzenia, bo obecny może odkształcić się podczas zapinania pasa dziecku na foteliku.