Kilka lat temu koncern Volkswagen był zainteresowany przejęciem marki Alfa Romeo, ale szef koncernu FCA, Sergio Marchionne, kategorycznie zaprzeczył tej propozycji. Temat może być już nieaktualny ze względu na aferę Dieselgate, ale zachodnie źródła informują o zainteresowaniu chińskich inwestorów włoską marką.
Dlatego temat sprzedaży Alfa Romeo znów powraca. Tym bardziej, że macierzysty koncern poszukuje pieniędzy i zaczyna się pozbywać najmniej rentownych gałęzi swojej działalności.
Od jakiegoś czasu obserwujemy marginalizowanie marki Lancia, a Fiat powiększa rodzinę 500 i stawia na Tipo. Marka Alfa Romeo zaprezentowała w ostatnim czasie dwa długo wyczekiwane modele: sedana Giulia i SUV-a Stelvio, ale jeszcze za szybko żeby oceniać powodzenie tych modeli.
Amerykańska część koncernu, czyli marki Chrysler i Dodge nie radzą sobie najlepiej. Brakuje im modelu, który mógłby pociągnąć w górę słupki sprzedaży. W tym roku ze względu na znikome zainteresowanie wycofano z oferty Dodge`a Dart i Chryslera 200. Z kolei pickup Ram przegrywa za oceanem konkurencję z Fordem F-150 i Chevroletem Silverado.
Dobrze radzi sobie Jeep, który ma w swojej gamie klasyki takie jak Wrangler, Cherokee oraz Grand Cherokee, ale stawia również na nowe modele jak choćby coraz popularniejszy Renegade.