Ponad połowa samochodów, które mają zamontowana aplikację (430 tys.) jest z rocznika 2016. Samochody są gotowe i część z nich znajduję się już u dealerów. Prawdopodobnie w sumie około 800 tys. samochodów VW ma wmontowana aplikację.
Koncern nadal bada jak dużo starych modeli samochodów, które są od lat użytkowane, również zawiera aplikację fałszująca ilość emisji CO2 do atmosfery.
Skandal z manipulacja danymi o emisji spalin miała negatywny wpływ na sprzedaż samochodów VW. W październiku niemiecki koncern sprzedał 490 tys. samochodów marki Volkswagen – 5,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Herbert Diess, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe, zapewnia, że ten spadek nie będzie miał żadnego wpływu na poziom zatrudnienia.
Volkswagen analizuje teraz w jaki sposób może wynagrodzić klientom straty związane ze skandalem. Klaus Müller, szef niemieckiego urzędu konsumenckiego, uważa, że klienci powinni dostać bony zniżkowe – podobne do tych, które otrzymają klienci koncernu z USA i Kanady.