Polskie przedstawicielstwo marki – spółka Toyota Motor Poland (TMP) sprzedała w ciągu siedmiu miesięcy 2016 roku blisko 4,2 tys. aut z napędem hybrydowym. To o 127 proc. więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku. Przeszło połowę sprzedaży stanowi model Auris Hybrid, będący najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Polsce.
Jednym z kluczowych kontraktów na auta hybrydowe okazała się umowa z ubezpieczycielem Stu Ergo Hestia, do której trafiło 181 hybrydowych aurisów. Firma wymieniła samochody wszystkich swoich rzeczoznawców, zastępując je hybrydami i całkowicie rezygnując z aut napędzanych silnikami Diesla. – Firmy coraz częściej sięgają po samochody hybrydowe, m.in. z uwagi na niższe koszty eksploatacji – mówi Mirosław Sochacki, menedżer sprzedaży flotowej w TMP.
Także pozostałe hybrydy japońskiego producenta osiągają w tym roku znaczące wzrosty sprzedaży. W przypadku modelu Yaris Hybrid wzrosła ona o 38 proc. do poziomu 821 szt. w porównaniu z poprzednim rokiem. Przybywa chętnych na nowego Priusa IV generacji, który znalazł już 137 nabywców. Od stycznia do lipca sprzedano przeszło 900 sztuk debiutującej na rynku hybrydowej wersji modelu RAV4.
Według Instytutu Samar, w 2015 roku sprzedano w Polsce ponad 5,5 tys. aut z napędem hybrydowym. To o blisko 40 proc. więcej niż w roku 2014. Dla Toyoty cały ubiegły rok okazał się o połowę lepszy od poprzedniego, a w ciągu ostatnich pięciu lat roczna sprzedaż hybryd japońskiego producenta podskoczyła 20-krotnie. Na rosnącej popularności takich pojazdów rośnie marka premium Toyoty – Lexus, który wersję hybrydową oferuje we wszystkich siedmiu sprzedawanych w Polsce modelach. W końcu roku dojdzie kolejny: LC 500 h – sportowe coupe, szybkie, a zarazem oszczędne, które zadebiutowało podczas salonu w Genewie.
W Polsce Toyota wraz Lexusem zajmuje już ponad 96 proc. rynku aut z napędem hybrydowym.