Francuska grupa dokonuje integracji niemieckiej marki kupionej w ubiegłym roku od GM, co zdaniem analityków doprowadzi do dużej kompresji etatów.
Prezesi PSA i Opla przedstawia w czwartek 9 listopada 3-letni plan odrodzenia niemieckiej firmy i jej powrotu do zysków. Według tego planu prezes Carlos Tavares chce skończyć z praktyką dużych rabatów stosowaną przez Opla, np. poprzez autorejestracje aut (przez dealerów, by poprawić statystyki sprzedaży) – twierdzi dziennik nie rozwijając tego wątku. Centrala w Rüsselsheim ma stać się wyspecjalizowanym ośrodkiem inżynierii i systemów elektrycznych – dodał „FAZ”.
PSA podała wcześniej, że wykorzysta własną technologię i płyty podłogowe w przyszłych modelach Opla, aby obniżyć koszty i emisję spalin.
Te informacje sugerują, że plan odrodzenia Opla będzie powtórzeniem takiej samej strategii zmniejszania kosztów, zastosowanej przez Tavaresa kilka lat temu, gdy francuska grupa była w poważnych tarapatach z powodu dłuższej zapaści europejskiego rynku.