W porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku jest to wzrost o prawie 32 proc. To zarazem najlepszy wynik sprzedażowy uzyskany od 2000 roku. Opel jest także drugi miesiąc z rzędu najchętniej wybieraną w Polsce marką przez klientów indywidualnych. Od stycznia Opel sprzedał w Polsce 15.458 samochodów, 0 13.3 proc. więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach rok temu.
Jedną z lokomotyw sprzedaży jest produkowana w fabryce w Gliwicach Astra. Auto zdobyło wiosną europejski tytuł Samochodu Roku 2016.
– Popularność tego modelu pozwala nam na osiąganie kolejnych rekordowych wyników sprzedaży marki – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
W ciągu pięciu miesięcy sprzedaż Astry przekroczyła poziom 5,8 tys. sztuk i wzrosła w ujęciu rok do roku o 41 proc. Na drugim miejscu znalazła się Corsa ze sprzedażą 860 egzemplarzy, natomiast trzecie miejsce przypadło modelowi Mokka – 2022 sztuki.
Opel planuje na polskim rynku kolejne premiery: jeszcze w tym miesiącu zacznie się przyjmowanie zamówień na minivana Zafirę, która w salonach pojawi się w październiku. Natomiast jesienią premierę będzie mieć miejski SUV – Mokka X.