Dla Opla w Polsce najlepszy maj od 16 lat

Opel zwiększa sprzedaż samochodów na polskim rynku. W ubiegłym miesiącu niemiecki producent znalazł się na trzecim miejscu rankingu najchętniej wybieranych marek z rejestracjami 3215 samochodów osobowych i dostawczych.

Publikacja: 06.06.2016 13:29

Dla Opla w Polsce najlepszy maj od 16 lat

Foto: materiały prasowe

W porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku jest to wzrost o prawie 32 proc. To zarazem najlepszy wynik sprzedażowy uzyskany od 2000 roku. Opel jest także drugi miesiąc z rzędu najchętniej wybieraną w Polsce marką przez klientów indywidualnych. Od stycznia Opel sprzedał w Polsce 15.458 samochodów, 0 13.3 proc. więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach rok temu.

Jedną z lokomotyw sprzedaży jest produkowana w fabryce w Gliwicach Astra. Auto zdobyło wiosną europejski tytuł Samochodu Roku 2016.

– Popularność tego modelu pozwala nam na osiąganie kolejnych rekordowych wyników sprzedaży marki – mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.

W ciągu pięciu miesięcy sprzedaż Astry przekroczyła poziom 5,8 tys. sztuk i wzrosła w ujęciu rok do roku o 41 proc. Na drugim miejscu znalazła się Corsa ze sprzedażą 860 egzemplarzy, natomiast trzecie miejsce przypadło modelowi Mokka – 2022 sztuki.

Opel planuje na polskim rynku kolejne premiery: jeszcze w tym miesiącu zacznie się przyjmowanie zamówień na minivana Zafirę, która w salonach pojawi się w październiku. Natomiast jesienią premierę będzie mieć miejski SUV – Mokka X.

Maj przyniósł dobre wyniki na całym polskim rynku nowych samochodów. Według Instytutu Samar, liczba rejestracji aut osobowych i dostawczych wyniosła 37,8 tys., co daje przeszło 20-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy sprzedaż wyniosła 196,38 tys. aut, o 17,2 proc. więcej niż w okresie styczeń – maj 2015. Samar ocenia, że przeszło 9 proc. aut zostało zaraz po zarejestrowaniu wywiezionych za granicę w ramach reeksportu. Ten ostatni okazał się większy niż w kwietniu, zwiększył się także udział reeksportu w całym polskim rynku nowych aut. W porównaniu do maja ubiegłego roku reeksport wzrósł o przeszło połowę.

W porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku jest to wzrost o prawie 32 proc. To zarazem najlepszy wynik sprzedażowy uzyskany od 2000 roku. Opel jest także drugi miesiąc z rzędu najchętniej wybieraną w Polsce marką przez klientów indywidualnych. Od stycznia Opel sprzedał w Polsce 15.458 samochodów, 0 13.3 proc. więcej niż w pierwszych pięciu miesiącach rok temu.

Jedną z lokomotyw sprzedaży jest produkowana w fabryce w Gliwicach Astra. Auto zdobyło wiosną europejski tytuł Samochodu Roku 2016.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana