Pieniądze zostaną przeznaczone na prace nad elektrycznym napędem, pojazdami autonomicznymi i nad systemami łączności z wykorzystaniem chmury — powiedział z okazji imprezy branżowej i dodał, że pozostaje opcja wyodrębnienia działu ciężarówek VW.
Producenci pojazdów użytkowych inwestują w ich elektryfikację, bo urzędy nadzoru i decydenci polityczni zwiększają na nich naciski, by ograniczyli albo wyeliminowali skażenie w dużych miastach. Navistar i VW Truck & Buses ogłosiły we wrześniu plany współpracy nad pojazdami elektrycznymi, pod koniec 2019 r. zamierzają wprowadzić na rynek Ameryki Płn. elektryczną ciężarówkę średniej wielkości.
Daimler przekazał we wrześniu jak pierwszy elektryczne pojazdy dostawcze o mniejszej autonomii klientowi w Nowym Jorku, firmie kurierskiej UPS.
Renschler spodziewa się, że elektryczne średnie pojazdy dostawcze osiągną do 2025 r. ponad 5 proc. udziału rynkowego.