BAIC produkujący również pojazdy w ramach partnerstwa z Hyundaiem i Daimlerem zamierza zaprzestać najpierw sprzedaży samochodów z napędem benzynowym w Pekinie, a następnie w całym kraju. — Naszym celem jest zaprzestanie w Pekinie sprzedaży naszych konwencjonalnych samochodów benzynowych od 2020 r. oraz zaprzestanie ich produkcji i sprzedaży w skali kraju od 2025 r. — oświadczył dziennikowi szef rady nadzorczej BAIC, Xu Heyi podczas inauguracji w Pekinie nowego ośrodka poświęconego innowacjom energetycznym w motoryzacji.
Chiny ustanowiły surowe normy sprzedaży pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-pin, które wchodzą w życie od 2019 r. i zmuszają producentów krajowych i zagranicznych do dostosowania się na tym największym rynku. Pekin chce, by pojazdy na nową energię NEV stanowiły do 2025 r. co najmniej jedną piątą sprzedaży, aby zmniejszyć emisję spalin i pozwolić krajowym firmom rywalizować z zagranicznymi gigantami w zakresie innowacji.
W październiku inna firma samochodowa, Chongqing Changan Automobile podała, że zamierza zaprzestać sprzedaży tradycyjnych samochodów z silnikami spalinowymi od 2025 r., jest jedną z pierwszych w Chinach, które przestawiają się całkowicie na NEV.
We wrześniu wiceminister przemysłu Xin Guobin oświadczył, że rząd zaczyna zastanawiać się nad harmonogramem zakazu produkcji i sprzedaży pojazdów z silnikami spalinowymi. Wiceminister przewiduje okres turbulencji w sektorze, bo firmy muszą dostosować się do nowej rzeczywistości. Szef BAIC, Xu stwierdził w październiku, że decyzja o zakazaniu silników benzynowych jest wyzwaniem dla jego firmy.