Niemieckiej marce udało się sprzedać na polskim rynku prawie 37,5 tys. samochodów osobowych i dostawczych. To wynik o 17,5 proc. lepszy niż rok wcześniej i zarazem najlepszy w ciągu ostatnich 16 lat. W rezultacie udział Opla w polskim rynku sięgnął 7,9 proc.
Bardzo dobra okazała się dla marki końcówka 2016 roku. Po rekordowym wyniku listopadowym, Opel mocno przyspieszał także w grudniu. W ostatnim miesiącu zeszłego roku klienci kupili 3877 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5t, co stanowi ponad 37-procentowy wzrost w stosunku do grudnia 2015 roku. Był to najwyższy wzrost wśród czołowej dziesiątki najpopularniejszych w Polsce marek oraz najlepszy grudniowy wynik Opla w Polsce od 13 lat.
– Rok 2016 był dla nas świetny. Nie tylko po raz trzeci z rzędu zanotowaliśmy wzrost sprzedaży, ale także osiągnęliśmy piąty najlepszy wynik w historii marki w Polsce – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
Najpopularniejszym modelem w gamie niemieckiego producenta jest Opel Astra. Łącznie w całym roku zostało sprzedanych przeszło 14,8 tys. sztuk tego auta. To ponad 39 proc. więcej w stosunku do tego samego okresu 2015 roku. Na drugiej pozycji uplasowała się Corsa, a trzecie miejsce zajęła Mokka, której nowa generacja niedawno zadebiutowała w salonach dealerskich. Astra okazała się także liderem popularności w segmencie klientów indywidualnych, w którym do pierwszej dziesiątki trafiły łącznie trzy modele Opla.
Ubiegły rok przyniósł także 26-procerntowy wzrost sprzedaży Opla w segmencie aut dostawczych do 3,5 tony. Najpopularniejszymi modelami były Vivaro i Movano. General Motors Poland spodziewa się równie dobrych wyników w roku 2017. Wzrost sprzedaży ma zapewnić ofensywa modelowa. Na rynku pojawi się nowa Insignia, ponadto dwa nowe crossovery – Crossland X oraz Grandland X. – Dzięki nim wzmocnimy jeszcze bardziej naszą gamę modelową oraz wejdziemy w nowe, bardzo modne segmenty rynku – zapowiada Mieczkowski.