Nowości dadzą Volkswagenowi zysk i sprzedaż

Volkswagen podejmuje wszelkie starania, aby zwiększyć rentowność głównej marki bodącej w tarapatach i spodziewa się dobrego 2018 r. dzięki gamie nowych modeli — powiedział szef tej marki, Herbert Diess.

Publikacja: 18.06.2017 17:05

Zasadniczy dział największej na świecie grupy samochodowej prowadzi restrukturyzację, likwiduje tysiące miejsc pracy, ogranicza liczbę podzespołów i prace projektowe na pojazdami, aby zyskać środki na przestawienie się na nowe technologie, na napęd elektryczny.

Ponad 10 nowych modeli pokazanych w tym roku, w tym fastback Arteon i całkowicie odnowiony Polo, jeden z bestsellerów handlowych grupy, zapewnią popyt i poprawę sytuacji. — Robimy duże postępy. 2018 będzie dobrym rokiem dla Volkswagena — powiedział H. Diess podczas prezentacji Polo następnej generacji.

Marża operacyjna głównej marki skoczyła w I kwartale do 4,6 proc. o 0,3 sprzed roku, choć daleko jej jeszcze do poziomu PSA i Renaulta, ale zbliża się do założonego na 2025 r. progu 6 proc. Celem VW w tym roku jest utrzymanie wyników marki z I kwartału, gdy zysk operacyjny skoczył do 869 mln euro z 73 mln rok temu.

– Najważniejsza w nadchodzących miesiącach będzie ofensywa produktów — stwierdził Diess. Grupa liczy na większy, naszpikowany technologiami Polo, który pobudzi sprzedaż na zasadniczym rynku europejskim, gdzie po 5 miesiącach dostawy zmalały o 0,2 proc. do 726 tys. samochodów.

Nowy Polo w cenie od 12 975 euro pojawi się w salonach w październiku i ma być zasadniczym produktem zapewniającym wielkość sprzedaży spośród tegorocznych premier, przed całkowicie nowym autem sportowo-użytkowym wielkości Golfa, T-Roc, który pojawi się później w 2017 r.

Rzecznik VW nie potrafił podać wielkości emisji na drodze tlenków azotu przez nowy Polo, czy jest zgodna z normą UE, stwierdził, że na tym etapie VW ma jedynie oszacowania tej emisji, których nie może ujawnić.

Wejście na rynek nowego modelu Polo zaostrzy walkę o dominację w zatłoczonym segmencie subkompaktów w Europie, gdzie są już? zmieniony Ford Fiesta i Renault Clio. Firma badawcza IHS Markit przewiduje, że Polo łatwo wygra tę rywalizację. Jej zdaniem, sprzedaż tego auta wzrośnie do 368 158 w 2025 r. z 293 700 w bieżącym roku w porównaniu ze wzrostem sprzedaży Fiesty o 2,7 proc. do 328 846 i spadkiem Clio o 32 proc. do 185 525. Sprzedaż Peugeota 208 wzrośnie o jedną piątą do 277 067.

Tymczasem załoga VW na Słowacji przegłosowała strajk z żądaniami większej podwyżki zarobków. — podał związek zawodowy w zakładzie. Strajk ma być nieograniczony, organizatorzy spodziewają się masowego udziału i odprowadzenia do wstrzymania produkcji.

Kierownictwo słowackiej filii VW uznało żądanie podwyżek o 16 proc. za nie do zaakceptowania. Zaproponowano podwyżkę płacy zasadniczej o 4,3 proc. wraz z jednorazową wypłatą 350 euro i z innymi premiami.

Zasadniczy dział największej na świecie grupy samochodowej prowadzi restrukturyzację, likwiduje tysiące miejsc pracy, ogranicza liczbę podzespołów i prace projektowe na pojazdami, aby zyskać środki na przestawienie się na nowe technologie, na napęd elektryczny.

Ponad 10 nowych modeli pokazanych w tym roku, w tym fastback Arteon i całkowicie odnowiony Polo, jeden z bestsellerów handlowych grupy, zapewnią popyt i poprawę sytuacji. — Robimy duże postępy. 2018 będzie dobrym rokiem dla Volkswagena — powiedział H. Diess podczas prezentacji Polo następnej generacji.

Pozostało 80% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką