Pojazd jest wyposażony w jednocylindrowy silnik benzenowy do motorowerów o mocy 31 kW Peugeot Scooters, należącej w 51 proc. do indyjskiej firmy Mahindra i w dwa silniki elektryczne umieszczone w tylnych kolach rozstawionych blisko siebie, co nadaje pojazdowi wygląd zadaszonego skutera na 3 kołach. „Tym nowym środkiem transportu plasującym się między światem 2-kołowym i 4-kołowym grupa PSA rozszerza dziedzinę koncepcji poza sektor samochodowy pilotując prace badawcze i przygotowując egzemplarz pokazowy” — stwierdza komunikat francuskiej firmy, nie precyzujący ewentualnej daty premiery handlowej
Dzięki silnikom elektrycznym opracowanym przez firmy Elaphe i Brembo oraz baterii Samsunga SDI o napięciu 48 woltów można nim poruszać się po mieście korzystając z napędu elektrycznego do prędkości 70 km/h, bez emitowania spalin; silnik spalinowy zapewni mu prędkość od 70 do 130 km/h w terenie otwartym.
Pojazd o autonomii 300 km, bez podziału na rodzaj napędu ma długość 2,4 m i szerokość 85 cm, co pozwala zabierać 2 osoby, jedna za drugą, jak na motocyklu. Może być używany bez ograniczeń na każdej drodze, także na autostradzie, do jego prowadzenia jest wymagane prawo jazdy. Ale jego użytkownicy nie muszą mieć kasków, bo ma pasy bezpieczeństwa.
PSA zastrzegł co najmniej 13 patentów dotyczących zwłaszcza elementów hydraulicznych i zawieszenia hydropneumatycznego.
Konsorcjum EU-Live (od Efficient Urban LIght VEhicle) liczy 12 partnerów z 6 krajów, PSA jest w nim jedynym producentem pojazdów, Komisja Europejska przyznała mu budżet 6,7 mln euro.