Volkswagen chce naprawić 85 tys. aut

Prawnik Volkswagena zapewnił sąd w USA, że niemiecka firma wierzy w możliwość naprawienia 85 tys. aut osobowych i SUV z 3-litrowymi silnikami, co uchroniłoby ją przed drugim kosztownym wykupem

Publikacja: 03.07.2016 08:54

Volkswagen chce naprawić 85 tys. aut

Foto: Bloomberg

Sędzia rejonowy Charles Breyer nie ustalił konkretnej daty dokonania tych napraw, ale wyznaczył na 25 sierpnia kolejne posiedzenie sadu, na którym ma otrzymać najświeższe informacje o sytuacji. Odrębnie radca prawny resortu sprawiedliwości Joshua Van Eaton poinformował o prowadzących rozmowach i testach dla rozwiązania losu tych pojazdów marki VW, Audi i Porsche; ich naprawa może potrwać kilak miesięcy.

Wcześniej VW zgodził się wykupić za 10,033 mld dolarów 475 tys. samochodów z 2-litrowymi silnikami Diesla, przeznaczyć 4,7 mld dolarów na ekologię i zapłacić 603 mln na ugodę z 44 stanami. Gdyby musiał odkupić pojazdy z większymi silnikami, kosztowałoby to dalsze miliardy.

Prawnik tej firmy, Robert Giuffra wyjaśnił w sądzie, że firma wierzy, iż pojazdy z silnikami 3,0 l nadają się do naprawy, nie będzie to skomplikowane i nie wpłynie ujemnie na ich osiągi. Prowadzone testy mają potwierdzić trwałość proponowanej naprawy. VW wierzy, że zapewni normy, zgodnie z którymi uzyskał certyfikat dopuszczający je do sprzedaży w Stanach — dodał Giuffra.

Van Eaton wyjaśnił, że rozmowy są wysoce techniczne i potrzeba czasu na uzyskanie całkowitej pewności, że cokolwiek zostanie zaproponowane, to będzie porządnym rozwiązaniem z technicznego punktu widzenia.

Samochody 3-litrowe nie miały tego samego oszukańczego oprogramowania co 2-litrowe, ale nie zgłoszone władzom dodatkowe urządzenia kontroli emisji spalin pozwalały zwiększać emisję do 9 razy powyżej norm. Problem dotyczy pojazdów z lat modelowych 2009-16 VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi A6 Quattro, A8, Q5 i Q7. Od listopada VW nie może sprzedawać w Stanach nowych pojazdów z silnikami 3-litrowymi.

26 lipca odbędzie się kolejna sesja sądu w sprawie porozumienia dotyczącego pojazdów z silnikami 2-litrowymi, sędzia Breyer może na niej wydać zgodę na rozpoczęcie skupowania tych samochodów już od października.

Sędzia rejonowy Charles Breyer nie ustalił konkretnej daty dokonania tych napraw, ale wyznaczył na 25 sierpnia kolejne posiedzenie sadu, na którym ma otrzymać najświeższe informacje o sytuacji. Odrębnie radca prawny resortu sprawiedliwości Joshua Van Eaton poinformował o prowadzących rozmowach i testach dla rozwiązania losu tych pojazdów marki VW, Audi i Porsche; ich naprawa może potrwać kilak miesięcy.

Wcześniej VW zgodził się wykupić za 10,033 mld dolarów 475 tys. samochodów z 2-litrowymi silnikami Diesla, przeznaczyć 4,7 mld dolarów na ekologię i zapłacić 603 mln na ugodę z 44 stanami. Gdyby musiał odkupić pojazdy z większymi silnikami, kosztowałoby to dalsze miliardy.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał