Reklama
Rozwiń
Reklama

Volkswagen chce naprawić 85 tys. aut

Prawnik Volkswagena zapewnił sąd w USA, że niemiecka firma wierzy w możliwość naprawienia 85 tys. aut osobowych i SUV z 3-litrowymi silnikami, co uchroniłoby ją przed drugim kosztownym wykupem

Publikacja: 03.07.2016 08:54

Volkswagen chce naprawić 85 tys. aut

Foto: Bloomberg

Sędzia rejonowy Charles Breyer nie ustalił konkretnej daty dokonania tych napraw, ale wyznaczył na 25 sierpnia kolejne posiedzenie sadu, na którym ma otrzymać najświeższe informacje o sytuacji. Odrębnie radca prawny resortu sprawiedliwości Joshua Van Eaton poinformował o prowadzących rozmowach i testach dla rozwiązania losu tych pojazdów marki VW, Audi i Porsche; ich naprawa może potrwać kilak miesięcy.

Wcześniej VW zgodził się wykupić za 10,033 mld dolarów 475 tys. samochodów z 2-litrowymi silnikami Diesla, przeznaczyć 4,7 mld dolarów na ekologię i zapłacić 603 mln na ugodę z 44 stanami. Gdyby musiał odkupić pojazdy z większymi silnikami, kosztowałoby to dalsze miliardy.

Prawnik tej firmy, Robert Giuffra wyjaśnił w sądzie, że firma wierzy, iż pojazdy z silnikami 3,0 l nadają się do naprawy, nie będzie to skomplikowane i nie wpłynie ujemnie na ich osiągi. Prowadzone testy mają potwierdzić trwałość proponowanej naprawy. VW wierzy, że zapewni normy, zgodnie z którymi uzyskał certyfikat dopuszczający je do sprzedaży w Stanach — dodał Giuffra.

Van Eaton wyjaśnił, że rozmowy są wysoce techniczne i potrzeba czasu na uzyskanie całkowitej pewności, że cokolwiek zostanie zaproponowane, to będzie porządnym rozwiązaniem z technicznego punktu widzenia.

Samochody 3-litrowe nie miały tego samego oszukańczego oprogramowania co 2-litrowe, ale nie zgłoszone władzom dodatkowe urządzenia kontroli emisji spalin pozwalały zwiększać emisję do 9 razy powyżej norm. Problem dotyczy pojazdów z lat modelowych 2009-16 VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi A6 Quattro, A8, Q5 i Q7. Od listopada VW nie może sprzedawać w Stanach nowych pojazdów z silnikami 3-litrowymi.

Reklama
Reklama

26 lipca odbędzie się kolejna sesja sądu w sprawie porozumienia dotyczącego pojazdów z silnikami 2-litrowymi, sędzia Breyer może na niej wydać zgodę na rozpoczęcie skupowania tych samochodów już od października.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama