Fabryka ma być gotowa do 2018 r., rzecznik nie chciał ujawnić wielkości inwestycji, ale „China Daily” podał za przedstawicielem spółki VW-FAW sumę 19,5 mld juanów (3 mld dolarów). Niemcy zapowiadali wcześniej taką fabrykę w tym portowym mieście, ale poza datą rozpoczęcia produkcji w 2018 r. nie podali innych szczegółów.

Volkswagen utrzymał w zasadzie swe plany produkcyjne i inwestycyjne na tym największym rynku na świecie mimo mniejszego wzrostu sprzedaży, bo gospodarka Chin zwolniła najbardziej od 25 lat. Rzecznik powiedział, że firma chce dojść do możliwości produkowania 5 mln pojazdów w 2020 r. VW mówił w ubiegłym roku, że ma to osiągnąć w 2019 r.

– Generalnie trzymamy się naszych planów inwestycyjnych, z pewnymi zmianami, co jest normalne i które zawsze można zrobić. Wykorzystamy te moce, będziemy mieć większe możliwości elastycznego reagowania – mówił w kwietniu dziennikarzom w Pekinie prezes VW w Chinach, Jochem Heizmann. Przed salonem zapowiadał zainwestowanie w tym roku w Chinach z partnerami ze spółek j.v. 4 mld euro.

Oprócz spółki z FAW Niemcy produkują też samochody osobowe w odrębnej spółce j.v. z SAIC Motor.