Firma należąca do grupy Volkswagena planuje zainwestowanie miliarda euro w zakład w Zuffenhausen, gdzie mieści się jej centralna i w stworzenie ponad tysiąca miejsc pracy przy nowym modelu elektrycznym „Mission E”.

Porsche uruchomił nowy zakład produkcji silników 8-cylindrowych dla Porsche, Bentleya, Audi i Lamborghini. 400 pracowników będzie montować ok. 200 jednostek V8 dziennie, istnieje też możliwość rozbudowy i produkowania silników elektrycznych.

– Jest oczywiste, że Porsche chce pozostać najbardziej efektywnym na świecie producentem. To wiąże się z celem rentowności, jaki wcześniej założyliśmy — powiedział Blume dziennikarzom.

W I kwartale firma zwiększyła zysk operacyjny o 17 proc. do 896 mln euro, co odpowiada marży 16,7 proc. Jej plan strategiczny zakłada co najmniej 15 proc. Dyrekcja chce w tym roku pobić ubiegłoroczny rekord dostarczenia 225 tys. luksusowych aut sportowych i SUV dzięki m.in. handlowej premierze wersji modelu Macan z nowym silnikiem 4-cylindrowym.

Dyrekcja liczy na utrzymanie rentowności na podstawie umowy zawartej z pracownikami o wydłużeniu tygodnia roboczego w Zuffenhausen i częściowej rezygnacji z podwyżek płac.