Porsche Panamera Sport Turismo – luksusowe kombi

Niemiecki producent po raz kolejny wchodzi na zupełnie nową ścieżkę. Podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie zadebiutuje Porsche Panamera Sport Turismo, czyli luksusowe kombi. Czy powtórzy sukces poprzednich modeli?

Publikacja: 07.03.2017 02:36

Porsche Panamera Sport Turismo – luksusowe kombi

Foto: moto.rp.pl

Porsche już kilka razy w historii zaskoczyło swoich najbardziej zagorzałych fanów. Najpierw prezentując Cayenne, a później model Panamera. Oba z zupełnie nowych segmentów, oba osiągnęły wielki sukces. Teraz przyszedł czas na kolejny eksperyment. Jest nim luksusowe kombi o nazwie Panamera Sport Turismo.

O tym modelu było głośno już od kilku miesięcy. Do sieci dostawały się kolejne przecieki, producent podgrzewał atmosferę przed premierą w Genewie, ale teraz wiemy już wszystko. Wersja Sport Turismo ma nieco inną bryłę niż standardowa wersja, ale praktycznie nie różni się pod względem gabarytów – jest wyższe o kilka milimetrów. Auto mierzy 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, a rozstaw osi wynosi 2950 mm.

Wysoka linia tylnej części nadwozia sprawia, że po raz pierwszy w Porsche Panamera zmieści się pięciu pasażerów. Tylna kanapa ma układ 2+1, ale na specjalne zamówienie mogą tam być dwa indywidualne i sterowane elektrycznie fotele. Wnętrze nowej wersji jest identyczne jak w modelu z normalnym bagażnikiem. Znajdziemy duże ekrany wraz z dotykowymi panelami sterującymi. Na pokładzie pojawią się też wszystkie systemy bezpieczeństwa oraz rozwiązania asystujące kierowcy.

Zwykle w przypadku Porsche nie interesuje nas pojemność bagażnika, ale Panamera Sport Turismo może się pochwalić praktycznością. Przestrzeń bagażowa pomieści standardowo 520 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta do 1390 litrów. W wersji hybrydowej parametry są nieco gorsze – 425 i 1295 l. Producent zaoferował w wyposażeniu opcjonalnym system zarządzania przestrzenią bagażową składający się ze specjalnych szyn oraz uchwytów mocujących na siatki. Bardziej wymagający mogą zamówić dodatkowe gniazdko 230 V.

W modelu Panamera Sport Turismo po raz pierwszy pojawił się adaptacyjny tylny spojler. W zależności od trybu jazdy i prędkości może być nachylony pod trzema różnymi katami. Rozwiązanie generuje nawet do 50 kg dodatkowego docisku na tylną oś.

Pierwsze kombi od Porsche będzie dostępne w pięciu wersjach różniących się silnikami. Podstawowa wersja Panamera 4 Sport Turismo ma pod maską 330 KM i kosztuje w Niemczech ok. 450 tys. zł. Wersja hybrydowa (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo) oferuje 462 KM i kosztuje za zachodnią granicą prawie 560 tys. zł. Wersja z silnikiem wysokoprężnym (Panamera 4S Diesel Sport Turismo) dysponuje mocą 422 KM i kosztuje prawie 580 tys. zł. Topowy model Panamera Turbo Sport Turismo ma pod maską 550 KM, a jego cena to prawie 775 tys. zł. Polski cennik nie jest jeszcze znany, ale klienci mogą już składać zamówienia u dealerów nad Wisłą. Auta pojawią się w salonach dopiero jesienią tego roku.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana