W rankingu największych producentów aut tej klasy może dojść do przetasowań na samym szczycie, gdzie Mercedes Benz ma ogromną szansę wyprzedzić Audi – zwłaszcza umacniając pozycję na rynku amerykańskim i chińskim.
Hamulcem dla rozwoju i inwestycji w motoryzacji będzie z pewnością sytuacja na rynku rosyjskim, gdzie 2016 r. ma być kolejnym rokiem spadku sprzedaży, po 45-procentowym spadku w 2015 r.
Cięcia i inwestycje
Audi poinformowało o ograniczeniu planów inwestycyjnych na 2016 rok. Ta marka, najbardziej dochodowa w grupie Volkswagena: w ciągu trzech kwartałów 2015 r. zarobiła 3 mld dol. i planowała do roku 2019 zainwestować po 3,4 mld euro.
Rewizja dotyczy na razie jedynie 2016 r., cięcie wynosi 1,1 mld euro. Nie powstanie wtedy m.in. tunel do prób aerodynamicznych. Inwestycja została odłożona o rok.
– Oczywiście zależy nam na umocnieniu naszej pozycji na rynku, ale z drugiej strony jesteśmy zobowiązani do optymalizacji kosztów – tłumaczył decyzję zarządu i rady nadzorczej wiceprezes Audi ds. finansowych, Axel Strotbeck.