Takie wycofanie się pozwoli właścicielowi marki Lada ponoszącemu straty i osłabionemu z powodu spadku sprzedaży na rynku wewnętrznym nie publikować wyników finansowych i poczynić oszczędności.
Obie osoby podały, że kupieni pod koniec 2016 r. przez rosyjski bank inwestycyjny Renaissance Capital 24,1 proc. udziałów w AwtoWAZ wiązało się z perspektywą wycofania tej firmy z giełdy.
Producent pojazdów ma zaproponować inwestorom 9,25 mld akcji w jednolitej cenie po 10,3 rubli w ramach ich emisji przewidzianej w tym roku. Sojusz Rostec BV złożony z Renaulta, Nissana i rosyjskiego konglomeratu Rostec ma być potencjalnym nabywcą tych papierów.
AwtoWAZ, Renaissance Capital i Rostec odmówiły skomentowania tych informacji. Jedna z rzeczniczek Renaulta stwierdziła, że „to nie jest aktualny temat, aktualną sprawą w tej chwili jest kontynuowanie restrukturyzacji kapitału AwtoWAZ-a”.