Premier Renzi na spotkaniu załogą Cassino poinformował, ze zakład zatrudnia obecnie 4300 pracowników, ale w ciągu 18-24 miesięcy ich liczba wzrośnie do 6300.
FCA liczy bardzo, że nowy sportowo-użytkowy Stelvio zainicjuje lepszą sprzedaż samochodów jego marek niszowych w Stanach, która bieżącym roku zmalała o 23 proc. do 441 sztuk. Większość stanowiły Alfy 4C coupé i spider.
Alfa Romeo wróciła po USA pod koniec 2014 r. po niemal 20 latach nieobeności i liczy, że nowy model przyciąganie nowe pokolenie klientów, a także sympatyków konkurencyjnych marek niemieckich.
– Amerykańscy zmotoryzowani muszą dopiero poznać tę markę. a premiera Stelvio będzie najlepszym sposobem pokazania jej konsumentom w burzliwie rozwijającym się segmencie użytkowym premium — ocenia główny analitykw w TrueCar, Eric Lyman.
Stelvio — od nazwy trudnej do pokonania przełęczy we włoskich Alpach — jest pierwszą krzyżówka odradzanej marki i kluczowym produktem, mającym spełnić nadzieje FCA przywrócenia marce Alfa Romeo światowego uznania. Auto pokazane na niedawnym Salomei w Los Angeles powstaje na nowej płycie Giorgio, z której korzysta też kompaktowy sedan Alfia Giulia. Bedzie produkowane w Cassino, w salonach pojawi się w 2017 r. Będzie dostępne w 13 kolorach karoserii i w dużej gamie barw i elementów wyposażenia kabiny